Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Nee, de marihuana-gebruikers criminaliseren en er een taboesfeertje rond hangen, dat is de oplossing ? Dat maakt het gebruik 'geheimzinnig' en 'aantrekkelijk', want iedereen fluistert erover, maar niemand weet wat het precies is ?
Uiteraard is het gezonder om niet te gebruiken, ik beweer ook niet het tegendeel. Maar er is ook de vrije wil van de gebruiker. Niet van de verslaafde, want die heeft geen vrije wil meer. Niet alle gebruikers zijn verslaafden, niet iedereen die een pint drinkt is een alcoholist. Niet iedereen die af en toe een jointje rookt is een 'toxicomaan'. Een verslaafde is een zieke, maar niet alle gebruikers zijn zieken, de meesten van hen zijn gezond.
|
Voor de duidelijkheid: ik heb nooit gezegd dat het gebruik van marihuana moet gecriminaliseerd worden en dat ene jointje zal inderdaad het einde van de wereld niet zijn. Ik ken genoeg mensen die af en toe een jointje opsteken en bij beperkt gebruik is dat ook niet persé een probleem. Maar als blijkt dat overmatig gebruik schadelijk is, moet dat wel bespreekbaar zijn.