Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer
De Russische sancties (afsluiten Nord Stream 1) beginnen hun werk te doen. Vooreerst dacht ik dat dit nog weinig impact zou hebben omdat iedereen die geen amoebe is wel snapt dat dit een tegenreactie is van Rusland om ons tegen onze leiders op te zetten en sociale onrust te veroorzaken. Als we dan ook effectief gaan doen waar ze op hopen (nl. Onze leiders bekritiseren, op straat komen en roepen) dan tonen we pas aan hoe we nog lomper en zwakker zijn dan de meest marginale amoebes. Eigenlijk zou het dan verboden moeten zijn om nog te ademen.
We kunnen dus eigenlijk maar twee dingen doen:
- Gaan protesteren tegen de energiecrisis en met ons bloot gat omhoog gehurkt voor Poetin zijn micropenis gaan kruipen.
- Het heft in handen nemen en oplossingen bedenken voor het probleem zonder ons als een zwakke laffe hond afhankelijk te maken van de Russen
Ik kies alvast voor de tweede optie.
|
Het grappige is dat wij de sancties tegen Rusland nemen, zogezegd om ginder te veroorzaken wat hier enkel maar door amoebes zou gedaan worden.
Wij nemen sancties tegen Rusland met het idee dat de Russische bevolking tegen Vladimir in opstand zou komen ;
De Russen nemen sancties tegen ons maar daar gaan we niet van verwachten dat die de Europese bevolking tegen hun leiders zou laten optreden.
Ik vind de sancties tegen de Russen goed, niet om de Russen van gedacht doen te laten veranderen, maar om zelf in ons eigen vel te snijden. Zo doet het zeer bij ons, en zien we waarom het zeer doet bij ons: omdat de Groene Smoes onze kernenergie weggedaan heeft in ruil voor afhankelijkheid van Russisch gas, zogezegd om gene CO2 meer uit te stoten.