Discussie: De Tafel van Vier.
Los bericht bekijken
Oud 8 september 2022, 09:14   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welke negatieve connotatie is er aan "neger" ? In welke mate is dat verschillend van vroeger ?
Ik begrijp dat ook niet, maar mijn kinderen reageren alvast zeer verontwaardigd als ik dat woord gebruik. Uiteindelijk beschrijf ik gewoon een fysiek kenmerk van een bepaalde persoon. Ik kan zo een persoon moeilijk omschrijven als een blanke denk ik dan altijd. Maar bon, het is nu eenmaal wel zo dat taal onderhevig is aan verandering. De jongerentaal van nu is niet de jongerentaal van vroeger. Ik wil mij gerust gedragen als een "hippe" papa maar het betekent nog altijd niet dat ik een gore racist ben als ik woorden gebruik die in mijn jeugd heel normaal waren om te gebruiken.

Ik herinner me zelfs dat er in mijn jeugd in bepaalde liedjes ook gewoon over negers werd gezongen. Toen was dat doodnormaal, nu is het blijkbaar een extreme belediging geworden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden