Over die catacomben gesproken, de fiets"vakken" ervan, deze van dat ex rondpunt, nu complex van E40 te Aalter. Je moet daar als fietser eens "passeren". Heen en weer. Op en af. Scheren langsheen tunnelwanden en bochten met 0 zicht.
Sneeuw en gladheid nog ongetest wegens nog te vers gebakken door de NV overheid en het weer dat op dat vlak nog niet meehielp.
Als ik vroeger van Aalter naar Tielt of Deinze reed of terugkwam, op dat rondpunt, was het wat klote dat je wat rond moest rijden. Maar je verloor maar bestek 20 of zo seconden. Nu ben je een minuut bezig om op "de baan van bestemming" te raken, en moet je je nek uitsteken en bellen om botsingen met andere fietsers te voorkomen.
De nieuwe definitie van Vooruitgang Veiligheid en Vrede, daar bij het NV Overheidsapparatski.

Als ik iets koop met glas, ooit moest ik de pech hebben een put of wegrand te laat te zien, om het te breken. Nu kan ik gewoon rechtdoor kijken en alles zien en toch glas breken; door al die drempels voor zijstraten, verhoogde fietspaden - kul.
Het is zover gekomen dat ik 8 vierkanten geluidsisolatie van 2 mm dik in mijn tassen heb zitten, om in geval ik iets met glas / breekbaars koop, een kans te maken om het intact thuis te krijgen zonder te moeten afstappen en te voet oversteken, voor elke drempel.