Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Bij die video begrijp ik de vertraging van die adbluesensor (als er eentje inzit) niet. Dat is eigenlijk enkel te verklaren als de sensor niet in het adblue reservoir zit…en dan nog.
|
Die zal er wel inzitten, de adblue heeft alvast een bepaalde dichtheid en die wordt gemeten denk ik, wie weet electrisch. Elke vloeistof heeft een bepaalde electrische weerstand.
Ook het niveau wordt gemeten, ook evtl verwarming, enz... hier een paar soorten met uitleg:
Citaat:
https://www.road-online.de/produkte-...bluer-sensoren
Multifunctionele sensoren met de functies niveaumeting, temperatuurbewaking, verwarmingsfunctie bij lage temperaturen, bepaling van de kwaliteit van de ureumoplossing en met verschillende filterinzetstukken. Geïntegreerde signaalverwerking voor CAN-busversies en een direct op de flens geïntegreerde regelklep voor het verwarmingscircuit (motorkoelvloeistof) zijn ook als optie verkrijgbaar.
|
Dan heb je nog een NOx-sensor die controleert of de NOx voldoende laag is, anders moet er meer adblue ingespoten worden.
https://www.mvwautotechniek.nl/nox-sensor/
Sjoemel je met demi-water dan zal je die ook moeten bedriegen of lam leggen... (want de NOx is dan veel te hoog, en je hebt altijd te weinig adblue)
Hier een misleidende sjoemelwebsite:
https://amtchiptuning.nl/adblue-storing/