Citaat:
Ex-VDAB-baas pleit voor positieve discriminatie om meer niet-Europeanen aan te werven: “Kies niet altijd voor de beste kandidaat”
Nog geen 60% van de mensen van niet-Europese origine op arbeidsleeftijd is in Vlaanderen aan het werk, de trend is dalend. Bij de mensen van Vlaamse origine is 77% aan het werk. Enkele experts geven tips over hoe het beter kan en schuwen daarbij de controverse niet.
|
Dat moet toch om de bullshitjobs gaan dan ??? Overal waar ik kom, leef en werk is er tekort aan werknemers. Met wie ik ook spreek, waar ik ook kijk, het is overal hetzelfde liedje: tekort aan personeel, tekort aan personeel, gezocht, gezocht, gezocht. Zijn allemaal die werkgevers racistisch en nemen ze liever niemand aan dan iemand met een migratieafkomst ? Dat zou raar zijn want er werken wel telkens mensen met een migratieafkomst. Het probleem is niet discriminatie, niet racisme, niet de werkgever, ... het probleem ligt bij een deel van de allochtonen zelf. Ze gaan voortrekken als ze niet capabel genoeg zijn slaat op niets. Er is genoeg ander werk waar men niemand vindt.