Los bericht bekijken
Oud 15 september 2022, 08:14   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uiteraard zijn in menig buitenland de testen strenger dan hier, maar daar draait de constructeur ervoor op en niet de klant.

In USA bijvoorbeeld moet een wagen nu voor 150.000 miles of 241.000 km aan zijn uitstootnormen voldoen, gegarandeerd door de constructeur, dat is onlangs verhoogd met 30.000 miles.

Dan weet men direct waarom er maar zo weinig dieselpersonenwagens in de USA verkocht worden, en ook in andere landen is de dieselwagen totaal verwaarloosbaar, soms zelfs verboden onder een bepaald gewicht. edit: ttz dan zijn het geen personwagens meer, maar commercieel vervoer
Beperkte wereldkaart 2014, markaandeel-% aan nieuw ingeschreven dieselpersonenwagens, 2014 was nog niet het hoogtepunt want in september 2015 werd het dieselschandaal ontdekt, en het duurde nog een paar jaren in sommige landen vooraleer de mensen het geloofden (zie balkengrafiek, belangrijkste diesellanden), na 2016 zakte het echt onder 50% aandeel in Europa, 2012 zal wel het hoogtepunt geweest zijn, nog toen het WHO dieseluitlaatgassen kankerverwekkend verklaarde in juni 2012...



In heel Europa was het marktaandeel van verkochte nieuwe dieselauto's in 2014 meer dan 50%, terwijl dieselauto's nauwelijks een rol spelen in de VS, Japan en China. Dieselbrandstof geniet in deze landen geen fiscale privileges, en milieu- en gezondheidsbeleidsoverwegingen hebben een hogere prioriteit in de personenautosector. Alleen India heeft een even hoog aandeel dieselauto's als Europa.



https://www.salto.bz/de/article/2207...l-pkws-zukunft

Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2022 om 08:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden