Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Vanuit de oorlogsretoriek van RU hoor je iDD altijd de riedel dat RU UKR binnenvalt omdat de NATO oprukt...
Nu ivm het oprukken van de NATO , lijkt RU altijd de vgl te maken VS-Cuba history, waarin ze de indruk geven dat kernwapens installeren in een natoland gericht naar zogenaamd RU vijand een immense onwezenlijke druk schept.
In feite zijn die wapens nog nooit gebruikt geworden, en staan ze daar vermoedelijk sneller te degraderen dan nuttig te zijn, maar het doel van nucleaire afschrikking is gewoon de paraplu die bescherming biedt, wat effectief blijkt te werken.
|
Bij mijn weten zijn die al eens gebruikt in zowel Nagasaki als Hiroshima door de V.S. Het is pas nadat men gezien heeft wat voor een vernieling dit kan zaaien men beginnen werken is aan een poging tot een algemeen verbod om die te gebruiken of te ontwikkelen (maar dan met uitzondering van de landen die er al hadden...)
Citaat:
Was UKR onder de NATO paraplu gedoken zat RU niet in UKR dat is voor mij al lang duidelijk. Er is nu momenteel een oorlog bezig tussen RU-UKR met steun van de NATO, maar die oorlog is duidelijk niet NATO tegen RU, maar NATO die UKR steunt omwille van het illegale bezetting van een souverein land.
De dag dat UKR lid wordt van de NATO, en dat is nog niet vandaag, is RU echt in oorlog met de NATO en kan ze onverbiddellijk aangevallen worden met het volledig westerse leger in ontplooing tegen RU
|
Awel ja, een proxy-oorlog dus tussen de NATO en Rusland op het grondgebied van Oekraïene. De NATO levert het militair wapentuig, Oekraïene het kanonnenvlees. Het doel: Rusland verzwakken en Oekraïene uiteindelijk bij de NATO krijgen. Die illegale bezetting heeft daar niets mee te maken: moest dat het geval wel zijn, waren die in tig Afrikaanse landen in de voorbije halve eeuw ook telkens tussengekomen. Quod non! Het moment dat die proxy-oorlog verder escaleert zit de kans er dik in dat het gedaan zal zijn met Rusland EN het westen: Putin heeft tot nu toe bijzonder goed woord gehouden over wat hij zal doen. Dat iedere keer verticaal klasseren is een beetje zoals een kleuter die een kat wat pest, tot die kat hem eens goed klauwt, waarna hij een lesje heeft geleerd.
Citaat:
Nu zou ik wel eens willen weten wat RU denkt dat ze enige vorm van superioriteit hebben ? Op zee zijn ze een lachtertje, hun duikboten zijn nergens te vinden en te zien, hun luchtmacht is een lachtertje, hun cruise misslies hebben 20% nauwkeurigheid etc
|
Ah juist, ik was vergeten dat jij de Oekraïense fanboy, belast met propagandavoering van dienst was...
Als de duikboten nergens te zien of te vinden zijn, lijkt mij dat eerder het feit dat dat goed materiaal is. Als de duikboten wel zichtbaar of vindbaar zijn, dan pas zit je als land in de problemen. Het is dan natuurlijk wel weer vreemd, dat een deel van die kruisraketten die enkele thermische centrales geraakt hebben in de afgelopen weken, net van daaruit werden afgevoerd en jij je waarschijnlijk afvraagt van waar die gekomen zijn...
Wat de luchtmacht betreft hebben ze 2 jets in de top 10 staan qua model, waarvan de Sukhoi 57 toch wel heel erg mooie dingetjes kan. Ik heb er zelf voor één keer een filmpje bijgezet: enerzijds omdat ik het zo'n mooi en elegante jet vindt, anderzijds gewoon om u gezever nog wat verder in de verf te zetten.
https://www.aerotime.aero/articles/3...r-jets-of-2022
https://www.youtube.com/watch?v=ctioYUO5flw
De kruisraketten hebben min of meer hetzelfde percentage om hun doel te raken als de westerse. De anti-luchtafweer is in dat opzicht wel goed. Waar jij hier opnieuw aan voorbij gaat, is als men dus 5 raketten afvoert op zo'n thermische centrale, dat volgens jou dus ook de zekerheid heeft dat deze het begeeft... Men kan altijd zagen over de efficiëntie: dat is waar.