Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand
onderwerp:
Krachtige ontploffingen gemeten bij pijplijnen Nord Stream, mogelijk sabotage
Analyse
1) Dit is een militaire aktie van een echt leger denk ik, zo krachtig, wat voor bommen zijn gebruikt? Wie heeft Nord Stream leidingen zo beschadigd?? Enige partij die hier belang bij heeft is Poetin zelf en kremlin, rusland, nu zal de gasprijs in europa flink stijgen en bij een strenge winter komen tientallen miljoenen burgers in financiele problemen door te hoge gasrekeningen en te hoge stookkosten.
2) Rusland gaat flink profiteren vd hoge gasprijs en hogere olieprijzen en kan via India en andere bondgenoten altijd zijn gas en olie verkopen om veel geld te verdienen. Nu al wordt russische olie en LNG gas via india doorverkocht aan europa en niemand kan hier iets aan doen denk ik. India boycotten kan nu niet meer.
3) Dus nu komt er een echte burgeroorlog en grotere armoede in hele Europese Unie en de kans is groot dat extreem rechts en fascististische partijen dus meer stemmen gaan krijgen en de radicalisering zal toenemen door de verarming en de HONGERKLEP. Schuldenlast van tientallen miljoenen burgers is al ondraaglijk en nu zal het erger worden, kans dat USdollar verder zal devalueren is heel groot dus euro gaat dan ook mee naar beneden en inflatiespook doemt op.
|
Waarom moet Rusland de pijp opblazen als ze ook gewoon de kraan kunnen dichtzetten? Die infra zouden ze later terug kunnen gebruiken.
Als je tactisch enkele pijpen/kruispunten opblaast van onderstaande map, schakel je ogenblikkelijk 25% van alle gastoevoer naar europa uit. Je mag ervanuit gaan dat dezelfde dag door bijna alle landen gasrantsoeneringen zullen ingesteld worden. Moet je eens denken wat dat met de prijs zou doen in plaats van een pijp op te blazen waar toch niets meer doorkomt.
Qui Bono? Ik zou zeggen dat er wel wat landen zijn die meer voordeel halen bij het opblazen van NS.
Ronduit een gevaarlijke escalatie.