Los bericht bekijken
Oud 28 september 2022, 09:39   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het principe van kindergeld moet zijn: de staat ondersteunt de ouders van kinderen financieel indien nodig. Kinderen kosten geld. Het kindergeld moet dus verstrekt worden in functie van de inkomens van de ouders. Mensen als Huts hebben geen recht op kindergeld. Zij zijn rijk genoeg om hun kinderen op te voeden. En zeker de mensen die hun gelden parkeren op belastingparadijzen en de staat onnoemelijke financiële schade doen lijden.
Wel, ik vermoed dat het niet zo is.
Het is een systeem van solidariteit.
De staat heeft er eigenlijk geen kloten mee te maken, want het is jouw geld dat je stortte vanaf je eerste werkdag ...
Maar ja, de sossen hebben er een communistisch systeem van kunnen maken.

Voor mijn ideaal zou het systeem deels geprivatiseerd moeten worden.
De centen gestort in speciaal gereglementeerde entiteiten, vergelijkbaar met deze van het pensioensparen.
De stortingen zelf ook fiks reglementeren, vb. een minimum altijd verplicht.
En vooral dan ook wel: een bevordering vanuit de overheid. Belastingsvoordeel of whatever, om de solidariteit onder de mensen te promoten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden