Los bericht bekijken
Oud 28 september 2022, 10:18   #107
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een gezaag over de toekomstige zieners hoe de fiscaliteit er zal uitzien.

Voetjes op de grond, zin voor realiteit.

De actuele voorkeursbehandeling voor elektrische wagens is er om de transitie te bevorderen.
Eens die transitie voldoende voltooid is, valt alles terug onder de sociologische regels die de fiscaliteit op dat ogenblik zullen bepalen.

En vermoedelijk zal dat zijn: lasten op arbeid lager, lasten op vervuiling hoger, lasten op verbruik (in dit geval van wegen) hoger, lasten op luxe hoger ... nog iets dat ik vergeten ben? Vul maar aan.
Door het hogere gewicht van elektrische auto’s zou je bij een gelijkblijvend tariefstelsel na 2026 per kwartaal flink wat meer belasting moeten gaan betalen. In dat geval zou je als bestuurder van een elektrische auto juist met hogere kosten geconfronteerd worden dan nu het geval is. Het nadeel is dat niemand nu weet wat het belastingtarief na 2026 gaat worden.


En dat zouden we graag wel weten.

Immers het kan betekenen dat EV bezitters zwaar in de problemen kan zitten.
Hoog belaste auto's zijn quasi onverkoopbaar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden