Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ervaring mee of gewoon je best gedaan om zo negatief mogelijk te antwoorden?
|
Mijn ervaring bestaat uit het aanvragen van invaliditeit.
De dokter van het FOD die vertelde me dat ik geen invalide was om een paar redenen.
1/ ik had thuis een douche.
2/ Ik had al eens naar een film gekeken op een computer.
3/ Ik was ingeschreven in de VDAB (wat een leugen was want die mensen hadden mijn dossier gesloten omdat de psychosociale dienst daar zei dat ik nooit meer kon werken).
4/ Ze begreep het medisch dossier opgesteld door de psychiater niet, haar woorden.
Daarna was het ongeveer drie jaar procederen alvorens de door de rechtbank aangestelde psychiaters als diagnose stelden dat ik wel invalide was.
En zelfs toen dan de procureur aan de hand van dat onderzoek stelde dat mijn beroep gegrond was, toen bleef het FOD nog beweren dat ik niet invalide was wegens ingeschreven in de VDAB.
De rechtbank schoot letterlijk in de lach en stelde in een tussenvonnis dat wel of niet ingeschreven staan in de VDAB niet bepaalde of dat iemand invalide is. Dat was een tussenvonnis enkel en alleen om die dokter een blaam te geven.
Eén van de hogere bazen van het FOD beweerde later op TV dat ze alle invaliditeitsaanvragen automatisch afkeurden, omdat zo'n 30% niet in beroep ging tegen die beslissing. Dat was dus, volgens die man althans, zuiver winst.