Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma
De afspraak is dat je elke maand het betalingsverzoek en dus de factuur betaalt nadat het bedrijf zijn deel van de overeenkomst nakomt: je een factuur sturen waarbij je zelfs een vervaldatum voor de betaling krijgt.
Als het ene keer voorvalt dan kan het zijn dat de postbode mogelijk in de fout gaat maar dat is niet te bewijzen en ook niet zijn verantwoordelijkheid, hij kan immers geen factuur bezorgen die niet werd verstuurd.
Als het regelmatig gebeurt, dan is er een patroon waar te nemen, merk daarbij op dat bedrijven de digitale factuur blijven promoten, zelfs in de wacht bij een poging tot contact met de klantendienst om te melden dat men geen factuur ontving.
Overigens ook nog merkwaardig: facturen worden, net als herinneringen, vermoedelijk toch automatisch verzonden dus zou geen factuur krijgen onmogelijk moeten zijn tenzij...de verzending van papieren facturen per post af en toe selectief geannuleerd wordt om klanten aan te sporen tot digitale facturen...alles is mogelijk met de technologie op een facturatie afdeling, dat is maar een muisklik.
En als men dan ook nog nergens terecht kan met meerdere klachten bij verschillende bedrijven over niet ontvangen, papieren facturen, dan versterkt dat toch het vermoeden dat er meer aan de hand is dan toevallige vergissingen.
|
Zo doen ze het, en geloof me, ze blijven dat doen, ze maken uw leven speciaal moeilijker omdat je digitaal zou gaan, dat bespaart hen dan ook veel geld.