Los bericht bekijken
Oud 29 september 2022, 07:05   #247
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het voornaamste argument om de Russen vrij te spreken is dat het gelukt is Dit is een goed gelukte operatie zonder kemels. Zijn we van de Russen niet gewoon...
Hun eigen extreem duur materiaal opblazen lukt ze wel goed, een tank de rivier overkrijgen is er teveel aan.

Er is 0,0 voordeel voor de Russen, ik begrijp niet dat dit zo algemeen gepropageerd wordt. Ik begrijp het natuurlijk wel, propaganda, maar dat er zoveel mensen in mee gaan.
De VRT: het zijn de Russen want ze willen de oorlog open trekken naar de EU, door hun eigen materiaal te bombarderen. Ja ja
De VS kan het volgens hen technisch wel gedaan hebben maar die zijn onze bondgenoten, dus dat kan niet. Niettegenstaande de VS al 10 jaar vecht tegen die leidingen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...dingen-van-no/

Een land dat in theorie wél in aanmerking komt, is de Verenigde Staten. Zouden het ook de Amerikanen kunnen geweest zijn? "Zij hebben er wel de kennis voor, maar een motief ontbreekt", meent de Kruif. "Europa is hun bondgenoot in deze oorlog én ze zullen Europa ook na de oorlog nog nodig hebben. Dus dat lijkt me onwaarschijnlijk."

De Kruif ziet namelijk een heel duidelijke lijn in wat Rusland de laatste weken doet. "Het valt op dat de Russen er een totale oorlog van willen maken", verklaart hij. "Er is de gedeeltelijke mobilisatie, er zijn de referenda, het spreken over annexatie. Het saboteren van die pijpleiding past in dat plaatje. Ze focussen niet meer alleen op het front, want daar hebben de troepen het moeilijk. De Russen zoeken andere wegen."
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden