Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
"no we can't" filosofie als tegenhanger van een zelfzekere "Yes we can". Precies het soort van logica dat een bezetter nodig heeft bij zijn slachtoffers. Afhankelijkheid creëren en in stand houden.
|
"ik ben blij dat ik met Jan getrouwd ben". "zie je wel dat je een verkrachte vrouw bent !"
Citaat:
|
Merkt u de tegenstrijdigheid niet door enerzijds te verkondigen dat Rusland zelfs niet tegen Oekraïne op kan en anderzijds hen voor te stellen als de grote gevaarlijke buur die ons zou kunnen binnenvallen?
|
Want in Oekraine was die inval plezant ? Zelfs een vijand die je kan afslaan, maakt toch brokken die je niet wil he. Zoals ik al elders gezegd heb, het is niet zeker dat WIJ de kanonnenvlees slagkracht zouden hebben die de Oekrainers aan de dag leggen, maar die zijn dan ook veel gemotiveerder want ze WETEN wat het is om door Russen onderdrukt te worden.
Met andere woorden, het gevaar van de Russen is niet het feit dat ze uiteindelijk maar een Janettenleger lijken te hebben, maar wel dat ze zo roekeloos zijn, en zodanig veel goesting hebben, om ons aan te vallen he. ZELFS al was het een bijzonder aangename verrassing van vast te stellen wat voor een slecht leger ze hebben, ze zijn toch maar binnengevallen.
En niet vergeten dat Rusland niettemin toch een kernmacht is, en gezien hun dwaze roekeloosheid en hun oorlogszucht, dat gevaarlijke kwiebussen BLIJVEN.
We dachten van niet, we dachten enerzijds dat de Russen militair veel sterker waren, maar anderzijds dat ze minder waanzinnig roekeloos en oorlogszuchtig waren. Het is vooral dat laatste dat hen voorgoed gevaarlijk maakt tot ze helemaal uitgeroeid of onderdrukt zijn.
Van de Amerikanen hebben we TOTAAL NIET zoiets te vrezen. In tegendeel.
Citaat:
|
Dat is de logica van wapenhandelaars. Geïmporteerde logica I might add want het is de voornamelijk de VS wapenindustrie die we hiermee steunen.
|
Dat is een goeie zaak he.
Citaat:
|
Haat ontken ik. Dat is helemaal niet wat ik voel ten aanzien van de Amerikanen noch hun natie. Ik denk ook niet in termen van goeden tegen slechten. Dat woord is een interpretatie uwentwege. Net zoals dat Jay me "stampvoetend" in de frituur ziet. Dat zegt iets over hemzelf.
|
Zelfs dat besef je niet
Citaat:
|
Zegt iemand die in de nucleaire industrie werkte.
|
Zelfs daar ben je weer mis.
De Groene Lulkoek valt nu op zijn smoel, en nu kan iedereen het zien he. Ik ben ook voorstander van hernieuwbaar, maar hernieuwbaar dat werkt. Hernieuwbaar dat gebruikt wordt om energie dragers mee te maken. En dat hebben we nog niet in de eerste helft van deze eeuw.