Citaat:
Majoor Henry en haar partner Dr. Gabrielian, een anesthesiste in het prestigieuze John Hopkins-ziekenhuis, contacteerden de Russische ambassade kort na de invasie van Oekraïne in februari. Zij bezorgden medische gegevens van zowel actieve als voormalige militairen en hun huwelijkspartners. Hun contactpersoon bleek echter geen medewerker van de Russische ambassade, maar een undercover FBI-agent. Het koppel wees onder andere op een medische aandoening van een hooggeplaatste militair die het Kremlin zou kunnen uitbuiten. Zij worden nu beiden beschuldigd van samenzwering en onrechtmatige bekendmaking van individueel identificeerbare gezondheidsinformatie. Bron.
|
Vermits ik hierover niets in de reguliere media vind vraag ik me af of dit klopt. Als Knack dit zou factchecken wordt het waarschijnlijk iets als: klopt niet want Henry was niet de eerste transgender officier. Maar het gaat me over het spioneren, klopt dit ? In The Guardian, The New York Times, De Morgen, De Standaard, ... vind ik er niets over terug.