Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling
Als het er op overleven neerkomt, zou de VLD zelf nog met de groenen fusioneren. Gezien de middenstandsvleugel van de CD&V -voor zover die er nog is- vrij dicht tegen de vld aanleunt en de tsjeven als 'paapse partij' toch voor alles plooien, kunnen ze zich daar in dat hypocriete midden perfect vinden. Op dat gebied zijn de tsjeven even paaps als dat de VLD liberaal is: voor de camera. In werkelijkheid is dat gewoon het imago dat men gebruikt om een bepaald kiespubliek te misleiden om voor hen te stemmen, getuige hiervan het wanbeleid van de afgelopen jaren van zowel de VLD als de CD&V.
|
Totaal uitgesloten dat liberalen ooit zouden fuseren of enig kartel zouden maken met conservatieve, paapse anti-abortus partijen en pilaarbijters die de mens zijn recht op keuzes voor het levenseinde niet gunnen.
Als het neerkomt om de strijd voor de levensbeschouwelijke belangrijkste vraagstukken & vrijheden die moeten verdedigd worden zijn er maar 2 partijen die daar een prioriteit van maken : blauw en rood.
Citaat:
Jij schiet hier volledig naast doel. Nergens heb ik beweerd dat de NVA met het VB ooit samen zal regeren, noch heb ik ontkend dat de NVA niets van het VB moet weten. Mijn stelling was dat zowel de NVA als het VB nooit maar dan ook nooit met het restant van de tsjeven zullen samen gaan.
|
Je blijft dabben in dezelfde modderpoel vol zever... Alsof er ooit maar één partij zou willen in overweging nemen, zelfs maar voor een halve seconde, om te fuseren met Blokvolk...
Dat is de aars van de politiek, daar kom je niet aan met je handen.
Verder heeft het geen enkele zin om 1+1 fantasietjes rond N-VA en VB rond te strooien. De waarneembare en controleerbare realiteit is dat BDW het Vlaams Blok uitkotst. En dat hij dat behoorlijk duidelijk, publiek, en visueel doet. (de walging die op zijn gezicht af te lezen is als hij met tegenzin 'Paljas' TVG van antwoord moet dienen spreekt boekdelen)
Citaat:
De misinterpretatie komt waarschijnlijk door uw ongefundeerde en altijd aanwezige haat en focus op die twee partijen omdat die betere resultaten halen dan uw geprefereerde dwergpartij.
|
De enige, en in sommige kringen nogal hardnekkige 'misinterpretatie' in politiek is om lagere school optelsommetjes te gaan maken met zetels van N-VA en het Blok.
De eersten zijn een democratische partij, en een geduchte politieke tegenstander.
De tweeden zijn géén democratische partij, en dus een met alle bestaande middelen te bestrijden vijand.
Citaat:
Awel ja, dat is dus perfect waarom ze zo goed bij de VLD zouden passen: die hebben dezelfde morele flexibiliteit.
|
Vraag het anders eens na bij de Grote Leider, die dacht ook dat hij de liberale flexibiliteit mocht in vraag stellen tijdens de coalitiebesprekingen met Lachaert. En mocht toen beschikken.

Hij is er nog altijd niet helemaal van bekomen, den duts.
Citaat:
Dat hebben ze al eens geprobeerd en gaan ze geen tweede keer doen. Ook niet als ze eens vijf minuten politieke moed hebben.
|
De volgende gemeenteraadsverkiezingen gaan als catalysator werken voor kartels en/of fusies tussen oude en nieuwe tsjeven vorm te geven.
Citaat:
Dat zou een ramp zijn: we hebben op z'n minst nog 4 linkse partijen nodig: ene die de PVDA verdeelt, ene die stemmen weghaalt van vooruit, ene die groen in twee deelt en ene om overlopers in te stationeren. Het liefst allemaal onder de 5% zodat die perfect vertegenwoordigd worden in het parlement.
Sinds de koeien geen scheten meer mogen laten, en met al de andere zinloze CO2-beperkende zever zou het wel eens goed kunnen dat er serieus veel foertstemmen vanuit die sector komen. Het VB maakte de afgelopen verkiezing al een grote sprong in West-Vlaanderen en ik denk ook Limburg. Ik sluit niet uit dat dat in 2024 opnieuw het geval zal zijn.
|
Koeien die geen scheten mogen laten sluit perfect aan bij de core business van het VB : drek.
Bij de west-vlaamse CD&V boerkes is die 'interesse' gewoon een restproduct van hun bedrijfsuitbating. Bij het VB lijkt het meer op een zoektocht naar nog meer drek. Drek blijkt een vreemde uitstraling en aantrekkingskracht te hebben op mensen die leven van klagen & zagen en een minderwaardigheidscomplex proberen te compenseren met hysterische volgzaamheid voor de Sterke Man die hen aanvoert in
'Den Stryd tegen den Makak'.
Ik zie niet goed in wat een westvleuters boerke uit Ardooie of Koolskamp voor boodschap heeft aan de Antwerpse Show van het VB. Bij die partij is er vermoedelijk zelfs geen enkele te vinden die weet over wat het stikstofdossier gaat.