Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Lang geleden heb ik nog Russische "Champagne" gedronken. Om te kotsen die flessen waren trouwens beplakt met een blauw zilverpapier. Daarentegen was de caviar uitstekend. Het was grappig en triestig tegelijk, de rekken van de winkels waren leeg maar de caviar lag met honderden kilo's voor de winkel op tafels met triplex platen. Ik kocht toen een halve kilo of zoiets. Dat koste toen een spotprijs waar je nu voor een potje van 30 gram een fortuin betaald. Dat was mijn diner op de hotelkamer met een fles vodka dat ik kocht van een oudje ergens aan de uitgang van de metro op straat.
Toen ik thuiskwam herkenden ze me ze bijna niet mijn wezen was grijs geworden.
Heb daar wel veel geld verdiend toen, dat waren officiele aankopers van de Russische staat en ik had altijd enveloppes bij van 20.000 of 50.000 dollar om hen te belonen.
|
Ten tijde van de sjah in Iran (net voor Khomeini) ben ik ook in een klein aanbevolen restaurant in Teheran kaviaar met boekweiten blinis gaan eten, vergezeld van een in ijs gevatte wodkafles. Wat daar kilogramsgewijs geserveerd werd, kreeg men in Brussel gramsgewijs.