Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2022, 09:20   #35
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Verwart u filosofie niet met godsdienst die meent logisch te kunnen redeneren 'over het onkenbare'?
De hoogste filosofie is de theologie, bewezen door Hegel en mijn atoomtheorie.
Citaat:

Enfin, uw ode aan de filosofie klinkt mooi maar ik schaar het onder de romantische overdrijving. De meester daarvan is Gustave Mahler in zijn 8ste symfonie "der Thausend" die momenteel bij mij op de achtergrond klinkt. Hij kreeg er zijn vrouw Alma niet mee terug van haar minnaar. Hymnus "Veni Creator Spiritus" was haar te hoog gegrepen; zij genoot meer van aangeraakt worden in de lagere aardse sferen, waarin Gustave dus te kort schoot.
Mahler was dan ook een kunstenaar en geen filosoof.
Citaat:



Die Hegel, veelschrijver over niks.
Als je niks van Hegel hebt gelezen inderdaad.
Citaat:


Samengevat, u heeft Hegel's totale systeem uitgebreid "van niks naar nergens". Formidabel!
En omdat jij er niks van begrijpt wil je nu de grappenmaker spelen?
Piero de Pierrot...
Citaat:
Evenwel, deze discussie zou gaan over het nut van filosofie voor de maatschappij. Het bestaan daarvan behoeft geen bewijs, als u mij toestaat.
Eerst komt de zin van mijn nieuwe Bijbel één te worden met de Geest van God en dan de nuttigheid ook Gods Rijk op aarde te stichten als een veel betere sociaal economische wereld der gerechtigheid.

Tenzij je liever met deze slechte wereld onder wilt gaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden