Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je houdt je ofwel bewust op de vlakte ofwel 'vergeet' je iets:
Met andere woorden, degenen die deze plunderstaat willen behouden zullen geen democratie, en dus nog minder directe democratie, durven/kunnen/willen toelaten.
Het is dus niet eerlijk het voor te stellen alsof het 'gewoon een kwestie is waar de burger maar over te kiezen heeft'.
Iedereen die een beetje nadenkt en die de toestand in dit land begrijpt, weet dat de burger in dit land NOOIT zal bevraagd worden, tenzij....
Tenzij de toestand zo chaotisch, hopeloos en onbestuurbaar is geworden in dit plunderkoninkrijkje dat onze 'volksvertegenwoordigers' hun burgers plots wél weten wonen. Dat ze hen plots wél in staat achten datgene te helpen oplossen waar zij nooit op eigen kracht de moed voor hadden. Vooral niet toen Vlaanderen nog niet volledig in de Belzieke afgrond was meegezogen maar wél al op het randje balanceerde.
'Moeten' staat, zeker in dit corrupte koninkrijkje, op stal. 'Moeten' zeg je tegen een koe, een geit, een paard en een Vlaming, maar niet tegen een Franstalige Belg.
Zolang de Waal en Brusselaar dus willen dat Vlaanderen verder geplunderd wordt, z�*l Vlaanderen ook verder geplunderd worden. En dit tot we 'solidair' de afgrond ingaan.
|
Puur theoretisch gezien hebben Vlaamse onafhankelijkheid en directe democratie niets met elkaar te maken. In de politieke praktijk is het echter inderdaad zo dat 'België' de invoering van de directe democratie in de weg staat omdat 1) de Vlaamse partijen meer geneigd zijn naar directe democratie dan de Waalse (alhoewel dat natuurlijk nog niks garandeert) maar vooral omdat 2) België enkel kan bestaan omdat er geen (directe) democratie is en in die zin zijn Vlaamse onafhankelijkheid en directe democratie - voor zover ik dat kan voorspellen - inderdaad gelinkt aan elkaar. Vraag is dan natuurlijk in welk doel we onze tij dgaan steken, en daar kies ik absoluut voor de democratie omdat democratie véél universeler en belangrijker is dan Vlaamse onafhankelijkheid, volgens mij veel meer kans heeft om op korte termijn gerealiseerd te worden, én omdat een onafhankelijke Vlaamse particratische staat niet veel beter zal zijn de huidige.