Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Men verward hier dicipline met lijfstraffen. Kinderen met lijfstraffen in het gareel laten lopen, uw gareel nota bene is enkel goed voor bange kinderen die een hoop gedragsproblemen en haat mee krijgen van die "ouders".
Je kan perfect orde en dicipline houden zonder lijfstraffen! Wie al eens de penitentaire instelling heeft bezocht zou zich mogen verwachten dat daar lijfstraffen wel van toepassing zouden zijn, toch is het niet zo in onze contreien en het werkt met de zwaarste gevallen. Laat staan een kind!
Dit is zo achterhaald en komt uit een bepaalde periode waar jawel de pastoor op de preekstoel nog volle kerken had en men de spreuk "wie zijn kinderen liefheeft spaart de roede niet" nog volop opvolgde.
|
Helemaal mee eens. Ik had zo'n christelijke vader die het heel belangrijk vond dat zijn kinderen vooral gehoorzaam en goed opgevoed zouden zijn. Dat zinnetje "wie zijn kinderen lief heeft spaart de roede niet" heb ik tot vervelens toe mogen horen.
Daar zit hij nu in zijn huisje, oud en moederziel alleen, ik weet wel waarom ik met hem gebroken heb. Je oogst wat je zaait, zeg ik dan.