Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2022, 08:59   #32277
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er zijn ongeveer 83 miljoen Duitsers.

Als er daarvan 830.000 zouden gaan betogen, komt dat neer op 1 (één) procent van de bevolking.

Maar met zoveel zijn die betogers tegen de Rusland-politiek nog lang niet.

Vindt u het een goed idee om nog geen 1 (één) procent van de bevolking te laten beslissen over de politiek van een land?

Eergisteren las ik ergens de enquêteresultaten over het Duitse ongenoegen, dus ik ging even zoeken en het eerste wat ik vind, is dit artikel, weliswaar over een ander onderwerp, maar ook toepasselijk, want degenen die in het Westen de belangrijke beslissingen nemen, zeker ook over oorlog en vrede, maken veel minder dan 1% van de bevolking uit, als ze al deel uitmaken van de eigen bevolking.

De percentages die ik gezien heb, kwamen neer op ongeveer een derde West-Duitsers en twee derde Oost-Duitsers die genoeg hebben van de pro-Amerikaanse waanzin. Die fractie van een percentje zijn niet degenen die beslissen, maar degenen die op straat komen om de aandacht te vestigen op de mening van een belangrijke minderheid.

Dat weet iedereen, dus laten we niet doen alsof we denken dat die 1% zou kunnen beslissen. Dat doet een andere 0,001% wel.