Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Dit vooral. Het is enkel als het een KLEINE MOEITE is voor de grote groep dat men aan de grote groep een KLEIN ding kan vragen om een kleine groep van een grotere last te ontzien he.
Hier was het totaal omgekeerd. Hier heeft men de welvaart, het welzijn, de scholing, en zo voort van de grote meerderheid gedwongen naar de vaantjes geholpen om een klein groepje het bedenkelijke privilege kunnen te geven van zich niet extra moeten te beschermen, op een manier die niet eens deftig gewerkt heeft.
En met vaccinatie was dat exact hetzelfde. Iedereen die zich wilde beschermen met een vaccin kon dat. Waarom men daarvoor anderen die dat niet wilden of dat niet nodig hadden moest lastig vallen is een raadsel.
Zoals ik vaak gezegd heb, als je in 2021 50+ was, nog geen corona had opgedaan, dan was het niet echt slim om U niet te vaccineren, omdat je dan gewoon een wat groter risico nam. Maar gigantisch was dat risico nu ook weer niet. Er waren niet echt goeie redenen om dat grotere risico te nemen, maar ma foi, wat kan dat nu een andere schelen he. Waarom dat moest "gedwongen" worden is mij een raadsel.
Trouwens, in de klasse 50+ WAS de vaccinatie graad heel hoog, op een spontane wijze. Daar was geen noodzaak tot dwang.
En de dwang om daaronder te vaccineren was gewoon idioot, omdat de kosten-baten analyse daar alles behalve evident positief was. En wie wilde, kon.
|
Akkoord.
Het ergste, vond ik, dat heel wat mensen geloofden dat schoolkinderen ook moesten worden gevaccineerd.
Dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Ik zat toen op een terras met m'n blauwe Chimay, toen enkel de terrassen van de cafés mochten worden gebruikt. Plots ging de discussie over het wel of niet vaccineren van kinderen. Ik zei toen dat dit zinloos is. Bon, kort samengevat, de bazin deed mij toen teken dat ik best wat zou kalmeren, want de reacties de blikken van de andere terrasgenoten spraken voor zich. Ik heb toen verder wijselijk mijn mond gehouden.
Niets nieuws onder de zon. Pure massahysterie.