Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
Als het op nestbevuiling op aarde aankomt verslaat nucleaire energie fossiele energie.
|
Ze hebben U goed geindoctrineerd he. Zoals we kunnen waarnemen, zorgen zeldzame nucleaire ongelukken regionaal voor ongezien prachtige natuurparken. Fossiel is op planetaire schaal nefast.
Jij bent zo een van die groene-smoes propagandisten blijkbaar. Kernenergie is een van de minst ingrijpend en plaatsnemende energie bronnen die we hebben, maar nee, we moeten dat vervangen door het verbranden van gigantische hoeveelheden fossiel, en dat verbergen achter een pruts "hernieuwbaar" waarvan op voorhand al vastligt dat het nooit - zolang we geen gigantische opslagmethoden hebben - het gros van de energievoorziening kan bewerkstelligen. Kortom, hernieuwbaar is het excuus om voluit fossiel te gaan: de "groene smoes". Beweren dat fossiel beter is dan nucleair op ecologisch vlak is zeggen dat de aarde een platte schijf is. Maar de tweede stap is natuurlijk van dan, eens we op fossiel draaien, tegen fossiel te fulmineren.
Maar we zien hier wel de doctrine achter: weinig energie, en veel schuldgevoel, want armoede is het doel. Spijtig genoeg beseffen die ideologen niet, die voluit voor armoede willen gaan, dat hun doctrine de mijne impliceert: maximale genocide.
De groene doctrine is streven naar maximale armoede, veel fossiele vervuiling als tussenstap, en genocide. Dat begint met een pleidooi voor fossiel (zogezegd hernieuwbaar), een pleidooi tegen nucleair. Nadien een pleidooi tegen fossiel. En als dusdanig weinig energie, en dus grote armoede en schaarste. Die op zijn beurt, uiteraard de logische stap tot genocide impliceert.
Mijn idee is dat we dat ook kunnen, zonder die stap "armoede", en zonder die stap vervuiling, door nucleair te gaan, en naar maximale rijkdom en genocide.
Beide zijn ecologisch geinspireerd, maar ik heb geen vervuilende fossiele stap, en ik eindig met een rijke maatschappij. Tussen jouw klassiek groen traject naar veel vervuiling met fossiel, grote armoede, en genocide, en mijn traject met weinig vervuiling met fossiel, grote rijkdom en genocide, heb ik een voorkeur voor mijn traject.