Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2022, 14:55   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ad1. Hiervoor, om 06.27 uur, schreef u dat geloof een levenswijze is en nu wijst u de levenswijze van Hindoes af en stelt u dat zij de levenswijze van Christus (beter is Jezus want er waren meerdere messiassen) moeten volgen. U gaat er aan voorbij dat zij geen Joden zijn en niets te maken hebben met de Joodse godsdienst. U en ik hebben daar ook niets mee te maken. De Joden, het zogenaamde verbondsvolk, hebben Jezus als christus verwopen. Waarom zou een heiden zich dan in Godsnaam aan deze mislukte messias onderwerpen? En eerst nog hebreeuws leren en Grieks en al die verhalen bestuderen om te weten hoe hij zich moet gedragen? Wat een verspilling van energie en talent. Het is een recept voor mislukking (gebleken).

Ad 2. Het lijkt er op dat u geen vrede heeft net de veranderlijkheid en vergankelijkheid van het leven en dat uw ideaal onveranderlijkheid is en het absolute. Seizoenen, landbouw, veeteelt, geboorte en dood is voor u absurd. Dat is de prijs die we betalen voor het bezit van verstand. Leer maar om daar vrede mee te hebben of laat uzelf invriezen op de noordpool.

Ad 3. Het politieke programma dat u ontvouwt, welliswaar als statement, is tevens uw visie van het programma van uw Koning Christus. U gaat op zijn stoel zitten en dingen regelen waarover Hij zich nooit heeft uitgesproken. En dan mis ik nog uw ideologie over abortus en sterilisatie - afgezien van de ellendige overbevolking van de continenten.
Ja want Jezus is voor de Joden en niet voor de heidenen gekomen... Juist.
Het Evangelie ging zich verspreiden over de hele wereld Piero. Als het alleen voor de Joden was, was dat niet nodig, he?
Waarom vraag je? Waarom niet is een betere vraag. Zoek de error in Hem: gij zult ze niet vinden. Hij was perfect en schoon van alle zonde.

Jawel, seizoenen zijn voorspelbaar. Ik heb geen vrede met systemen die veranderen en mensen die hun afspraken veranderen.

Maar als Hij terugkomt mag Hem die stoel hebben hoor. En het was hypothetisch, ik ben kluizenaar geworden en ga dat uitbreiden door meer aan huis te laten leveren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden