Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2022, 18:21   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard Autos met verbrandingsmotor worden 3000 tot 5000 euro duurder met euronorm 7 (2025)

Vertaling

De VW Groep ziet verbrandingsmotoren op middellange termijn niet als een kosteneffectief alternatief voor elektromobiliteit. Het nieuwe hoofd van het merk Volkswagen, Thomas Schäfer, verwacht dat de autoprijzen aanzienlijk zullen stijgen als gevolg van de geplande EU-emissierichtlijn Euro 7. Verbrandingsvoertuigen zouden 3.000 tot 5.000 euro duurder zijn door de complexere uitlaatgasreiniging, zei hij. in een interview met WELT AM SONNTAG. “Met een kleine auto zijn deze meerkosten nauwelijks op te vangen. Mobiliteit op instapniveau met verbrandingsmotoren zal dus aanzienlijk duurder zijn,” zei hij. Vanaf 10.000 euro zullen er in de toekomst niet meer zijn. "Individuele mobiliteit is een basisbehoefte en moet ook in de toekomst haalbaar blijven", aldus Schäfer. De oplossing is elektromobiliteit.

Vanaf 2025 wil de groep vier elektrische kleine automodellen op de markt brengen, zo maakte Schäfer bekend. Naast de ID.2 komt er nog een model van VW, een Skoda en een Cupra. “We zijn van plan om de ID.2 aan te bieden voor minder dan 25.000 euro. Over drie jaar is dat een super aantrekkelijke prijs voor een elektrisch voertuig", zegt Schäfer, die sinds 1 juli aan het hoofd staat van het merk VW en binnen de groep verantwoordelijk is voor de volumemerken VW, Skoda en Seat/Cupra. Bord. De actieradius van de voertuigen zou minimaal 350 tot 400 kilometer bedragen. "Dat is op dit moment het psychologische verkoopargument."

Citaat:
https://www.welt.de/wirtschaft/artic...fahrzeuge.html

Der VW-Konzern sieht in Verbrennern mittelfristig keine kostengünstige Alternative zur Elektromobilität. Der neue Chef der Marke Volkswagen, Thomas Schäfer, erwartet deutlich steigende Fahrzeugpreise durch die geplante EU-Abgas-Richtlinie Euro 7. Verbrennerfahrzeuge würden durch die aufwendigere Abgasreinigung um jeweils 3000 bis 5000 Euro teurer, sagte er im Interview mit WELT AM SONNTAG. „Bei einem Kleinwagen sind diese Mehrkosten kaum aufzufangen. Die Einstiegsmobilität bei Verbrennern wird also deutlich teurer“, sagte er. Einstiegspreise bei 10.000 Euro werde es künftig nicht mehr geben. „Individuelle Mobilität ist ein Grundbedürfnis und muss auch in Zukunft erreichbar bleiben“, sagte Schäfer. Die Lösung sei Elektromobilität.

Ab 2025 wolle der Konzern vier elektrische Kleinwagen-Modelle auf den Markt bringen, kündigte Schäfer an. Neben dem ID.2 werde es ein weiteres Modell von VW, einen Skoda und einen Cupra geben. „Den ID.2 planen wir für unter 25.000 Euro anzubieten. Das wird in drei Jahren ein superattraktiver Preis sein für ein Elektrofahrzeug“, sagte Schäfer, der seit 1. Juli Chef der Marke VW ist und im Konzernvorstand die Volumenmarken VW, Skoda sowie Seat/Cupra verantwortet. Die Reichweiten der Fahrzeuge würden mindestens 350 bis 400 Kilometer betragen. „Das ist momentan die psychologische Verkaufsschwelle.“

Laatst gewijzigd door Micele : 30 oktober 2022 om 18:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden