Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI
Wat is een moderne christen? Nooit van gehoord.
Wij geloven ook dat God een jaloerse God is en Zijn volk noch creatie met een ander zal delen.
Interlineaire kunt ge lezen dat God een consumerend vuur is. El Kanna.
|
Ja, ja, God is liefde ... ?
En ook dat nog ...
Hebreeën 10: 29 Hoeveel te zwaarder straf, meent gij, zal hij waardig geacht worden, die den Zoon van God vertreden heeft, en het bloed des testaments onrein geacht heeft, waardoor hij geheiligd was, en den Geest der genade smaadheid heeft aangedaan?
30 Want wij kennen Hem, Die gezegd heeft: Mijn is de wraak, Ik zal het vergelden, spreekt de Heere. En wederom: De Heere zal Zijn volk oordelen.
31 Vreselijk is het, te vallen in de handen van de levende God! --------
Citaat "De toekomstige straf is vreselijk - Levenslicht
We weten dat het vreselijk moet zijn om voor de zonde gestraft te worden als we ons de verzoening herinneren. Wij, Christenen, zijn er van overtuigd dat God zelf vlees moest worden om de menselijke zonde te vergeven. Dat de Zoon van Go *helse pijnen moest lijden waar de waardigheid van Zijn persoon oneindige gewicht aan gaf.
De handen van God | Meer dan ik zelf
Gods hand geeft leven. bemoedigt, is liefdevol, - teder en stevig - is geopend om te geven. Onze handen zijn klauwen, erop uit om binnen te halen, onszelf gewicht te geven, ons te beschermen tegen dood en niet-zijn. 'Jatten' komt van het Hebreeuwse woord 'jat', dat 'hand' betekent. Jatten is zelf al een ui het Hebreeuws
gestolen woord."
Einde citaten.
Voor normale mensen is jat een leenwoord. Voor hysterische mensen is het woord "jat" gejat uit het hebreeuws (Jiddisj).