Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo
U zit volledig op verkeerd spoor.
Digitale meter in mijn huis meet toch afname en injectie.
|
Nee, hij meet de som van beide.
Citaat:
Wel met lokale stroomnetwerk is dat juist het zelfde.
Stel iemand in die kring verbruikt 5 kwh en mijn installatie injecteert 5kwh op zelfde moment.
Wat zal de meter van dat lokale stroomnetwerk registreren?
Juist, totaal niets, geen verbruik en ook geen injectie uit dat lokale stroomnet kring.
|
Dat is waar. Maar je kan dat op 2 manieren zien:
Jij injecteert 5 KW in het net, en je consumeert op hetzelfde moment ook 5 KW van het net ;
of:
Jij verbruikt de 5 KW lokaal en je gebruikt niks van het net, noch injecteer je daar.
Dat is puur een CONVENTIE, dat onderscheid.
Omdat het in dit geval "evident" lijkt, maar er vele andere gevallen zijn waar je dat onmogelijk kan zeggen.
Stel dat Jan, Mieke, Jef, en Karin elk een huis hebben in de straat. Jan injecteert 3 KW en Mieke injecteert 4 KW. Jef verbruikt 3 KW en Karin verbruikt 4 KW.
Je kan onmogelijk gaan zeggen dat Jef de stroom van Jan verbruikt, en Karin de stroom van Mieke verbruikt. Ook al lijkt dat zo. Je kan eigenlijk alleen maar zeggen dat er in totaal 7 KW werd geinjecteerd en ook weer verbruikt. Maar WELK vermogen nu WAARHEEN gegaan is, dat is onmogelijk te zeggen, maar je kan dat altijd conventioneel willen vastleggen.
Naargelang hoe de draden gekoppeld zijn kan men immers verschillende gevallen hebben:
(Jef) <= (3 KW) == (Jan) = // == (Mieke) = (4KW) ==> (Karin)
Hier lijkt het alsof Jef de stroom van Jan verbruikt, en Karin de stroom van Mieke.
Maar uiteindelijk is er maar 1 draad.
Als we de contactpunten veranderen, dan hebben we:
(Jef) <=(3 KW) == (Mieke) =(1 KW)=> (Jan) = (4 KW) => (Karin)
en we kunnen zo veel veranderingen doorvoeren.
De eenvoudigste manier om vast te stellen dat het gewoon niet waar is dat Jef de stroom van Jan verbruikt, en Karin de stroom van Mieke, is door vast te stellen dat als Jan zijn injectie stopt, het niet puur Jef is die geen stroom meer heeft he, en door vast te stellen dat als Mieke haar injectie stopt, het niet enkel Karin is die geen stroom meer heeft.
In uw lokale voorziening is dat ook zo: als uw buur zogezegd uw stroom afneemt, dan valt die buur niet zonder stroom als gij uw injectie stopt. Zo kan je "zien" dat die buur "eigenlijk" zijn stroom van het HS kreeg. Maar dat laatste is OOK niet "waar" want als het HS net stopt, en jij blijft injecteren, heeft uw buur nog altijd stroom, dus DAAR lijkt het alsof JIJ het bent die de stroom levert.
Dat is omdat je geen individuele "X levert aan Y" banden kan leggen. Je kan ENKEL maar zeggen: X1, X2, en X3 LEVEREN aan het net, en Y1, Y2 en Y3 VERBRUIKEN van het net.
Als dat allemaal aan elkaar verbonden is, is het oftewel larie, oftewel pure conventie, om te zeggen dat het X1 was die aan Y1 leverde, en X2 die aan Y2 leverde. Dat heeft geen zin. Je kan het eventueel gebruiken als een conventie, maar het heeft gewoon geen zin.
Zoals je niet kan zeggen dat de Euro's die je naar Mieke overschrijft van uw bankrekening, de Euro's zijn die Jan erop gezet had.
Citaat:
Wie die stroom verbruikt in die lokale stroomnetwerk dat weet ik niet maar is wel 100 meter van mijn woning.
Is juist de zelfde werking als mijn huis netwerk en digitale meter.
|
Nog eens, die meter geeft enkel maar de NETTO balans weer.