Los bericht bekijken
Oud 11 november 2022, 12:12   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ehm, zelfs veel eerder dan dat luxe / armoede, een smartphone is geen standalone ding he. Het is gsm communicatie, vereist lokale zendmasten en elektriek voor de masten en de phones op te laden. Rijmt nie echt met afgelegen zeker, zelfs als éne rijke binnen 1000 arme? Herinner de begintijd van mobiele communicatie. Walkie talkies die werkelijk standalone waren. Dikke batterijen, lange antennes, ... Er is een tijd geweest dat auto's een goed zichtbare antenne hadden op hun dak, en daken van huizen een ding hadden dimensie orde meters. Dat was de standalone tijd, rechtstreeks onversterkt van zender naar ontvanger.
Zie je dus daar al staan aan de kassa, sorry mag ik even passeren met mijn antenne mensen.
Dat illustreert die afhankelijkheden waarover ik het had.
Voor luxe zaken, zaken die dus gemist kunnen worden zonder veel erg, okee, maar voor geld, lol zeg, zonder cash, terug naar ruilhandel en grotten, als elektriek uitvalt, netwerk plat ligt of storingen door vanalles? Kijk maar naar hoe vaak ze buiten het gebouw moeten gaan, om geen connectie te verliezen, zelfs heden ten dage.
Economie, handel, via ruilmedium geld, zo afhankelijk maken van vanalles, nee, daar pas ik voor. Daar sta je dan, zonder betaalmiddel.
In het nazi - harde lockdowns jaar 2020 was ik eens in een kingwinkel aan het aanschuiven aan de kassa. Het netwerk van de kassacomputers lag plat, geen verbinding met server, komende door software die ergens was vastgelopen (klinkt ordinair he?). Er stond daar 20 man, de kassiersters vroegen wie kon, met cash te betalen en ze noteerden dat op A4's voor latere ingave in hun systeem, om tenminste het geld geboekt te krijgen.
De helft had nog nog cash bij, de andere 10 konden wat ze hadden willen kopen achterlaten en goeienavond. Trust The System.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden