Ik had ook al eens een draadje opgestart om te peilen naar de verhogingen, of voorstellen van verhogingen van het maandelijks voorschot.
Nu, dat zijn "maar" voorschotten. Wat eigenlijk wel telt, is de definitieve afrekening van een bepaalde periode (dus meestal een jaar ongeveer).
Ik kan mijn situatie maar aangeven:
vast contract tot 1 augustus 2022. Dus alle verhogingen van daarvoor zijn mij bespaard gebleven. Dat heeft zich zo ook geuit in de definitieve afrekening. De maandelijkse voorschotten van 65 euro voor gas en elektro op mijn appartement volstonden.
Sedert 1 augustus: een soort van variabel contract via een groepsaankoop, bij Elegant. U raadt het nooit: ik betaal nu ...32,88 euro .. Nu heb ik wel gekeken op mijn dossier bij elegant .. en na goed zoeken, lees ik dat ze me aanraden om 180 euro voorschot maandelijks te betalen. Dat zou dus driemaal zoveel zijn als "vorig jaar".
Vorige maand heb ik mijn meterstanden moeten opgeven. Ik vermoed dus dat ik eerstdaags een definitieve afrekening ga krijgen voor de periode 1 augustus tot 1 oktober.
|