Los bericht bekijken
Oud 11 november 2022, 21:12   #281
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik lees op spioenkop dat Belgie nu wel te beschowuen is als de natie die militar het MINST doet van allemaal voor Oekraine.In het vaststellen van de waarde van geleverde dingen ,luidens die site,gaan we zelfs zo ver om de retail-waarde te vermelden in plaats van de "scrap" value,want het gaat veelal om materiaal ,ook vanwege de andere helpers,dat eigenlijk al in de reserve staat en dus "financieel afgeschreven" hoort geboekt te zijn...

Maar goed,ondertussen zijn,luidens enkele sociale mediaberichte de eerste van een "grote hoeveelheid" Volvo N10 trucks al in Oekraine aangekomen.....Laat ons hopen dat we vanaf nu,met aanhoudende levering van werkende spullen die bij ons toch maar staan te niksen,de SCHAAMTE een beetje kunnen wegwissen.....

Ondertussen GOOIEN onze overheden dagelijks geld met bakken weg aan subsisies voor investeringen aan gebouwen naar mensen die het niet NODIG hebben,en naar kandidaat gelukszoekers/migranten die we niet NODIG hebben......terwijl ondertussen in Belgie,letterlijk tientallen,zoniet honderden,pantservoertuigen staan die zouden kunnen GEBRUIKT worden door een bevriende natie in het afhouden van de Orcs....Een werk dat anders zogezegd door onze eigen soldaten op een dag zou moeten gedaan worden....WILLEn we dat? WAT willen we eigenlijk nog als maatschappij?

Gelukkig dat andere Europese naties,zelfs veel armere dan ons (ik denk aan Noord-Macedonie..) er anders over denken..

Het is hopelijk mooi weer ook voor onze 100+ koppige delegatie in die onnozele milieuconferentie in Egypte,waar wel zal besloten worden dat Kelts centen moeten dienen voor mij kompleet vreemde- en mogelijk zelfs vijandige- mensen maar niet voor mede-europeanen....ken uw prioriteiten!....enfin...er zijn gelukkig nog andere steunmethoden
OK maar die "andere naties" liggen ook veel dichter bij Oekraïne.
Voor de meeste Belgen is het een "ver van mijn bed" show.
Ze zijn er STEEN gerust in.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden