Los bericht bekijken
Oud 13 november 2022, 08:45   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het blijft me verwonderen dat zo weinig mensen niet verder kunnen kijken en tellen dan wat er in hun eigen portemonnee zit op dit eigenste ogenblik.

Of het nu gaat over huiswijven die dolgelukkig zijn omdat ze een gratis staaltje met gezichtscrême krijgen na tien te dure aankopen van zalf om aan hun gat en andere lichaamsdelen moeten smeren, en dus zelf bekostigd hebben,
of het nu gaat over het terugtrekken van belastingen,
en nu ook over de voorschotten op de energiefacturen.

(wat ik niet betwist, voor alle duidelijkheid, is dat een correct berekend voorschot een thermometer is voor je definitieve factuur,
maar in dat correct berekenen zit een ambetantigheid.
Als de gasprijs vandaag 10 procent gedaald is tegenover gisteren, en als ze het voorschot berekenen op de prijs van de dag van berekening ....)
Al je je jaarverbruik kent, is er niets mis mee om daar rekening mee te houden.
Zelf heb ik mijn voorschot laag gehouden en kreeg ik toch nog 1800 euro terug, maar mijn vast contract loopt volgend jaar af, zoiets halverwege tussen de twee opnames.

Ik heb die 1800 euro dus niet opgesoupeerd maar effe aan de kant gezet voor de afrekening van volgend jaar.

Het zou niet slecht zijn moesten de mensen nu reeds iets aan de kant zetten voor de afrekening die volgt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden