Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Ik ben het eens met de meeste punten van Jos. Maar ik ben een absoluut tegenstander van zijn voorstel met leerbons.
De reden.
Jos zit hier in een bevoorrechte positie. Als getraind leraar is hij zeker in staat om zijn kinderen een beter onderwijs te geven dan de normale school.
Helaas hebben wij niet allemaal een opleiding van lesgever achter de rug en het hebben van kennis is iets heel anders dan het overbrengen hiervan. Persoonlijk weet ik bvb. eigenlijk vrij veel van computers af, maar je moet mij niet vragen om die kennis over te dragen want dat kan ik niet. Ik ben wel voorstander van een gecomputeriseerd onderwijs waar de taak van leraar vervangen word door deze van begeleider en de kennisoverdracht door computerprogramma's word gestuurd. Het onderwijs zou daardoor dan meer aangepast kunnen worden aan de individuele mogelijkheden van de leerling. Voeg daarbij nog aan de opvoeding toe dat het feit dat je toevallig wat meer begaafd bent dan de andere geen verdienste is van je zelf maar een cadeautje van moedertje natuur. Dus niet iets om trots op te zijn. Ik houd mijn hart vast voor mijn kleinzoon die wenend naar huis komt als hij minder dan 99% van de punten heeft gekregen.
|
Ben je het eens met keuzevrijheid op basis van een gelijk financieel plaatje per kind?
Ik zeg niet dat iedereen huisonderwijs moet organiseren.
Ik zeg alleen dat gezinnen die huisonderwijs willen organiseren, per kind en per bewezen leerprestatie evenveel moeten krijgen als gezinnen die hun kinderen naar het staatsgecontroleerd onderwijs sturen.
De praktijk zal dan wel uitwijzen hoe de kaarten liggen.
Akkoord met dit voorstel?