Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Kom kom kom, Bush haalde 50,73% van de stemmen, Kerry 48,27%. Dat is 2,5% verschil. Dat is een uiterst klein verschil.
Clinton-Dole was 9% verschil, Clinton-Bush 5%, Bush-Dukakis 8%, Reagan-Mondale 18%, Nixon-McGovern 23%, Johnson-Goldwater 22%, Roosevelt-Landon 24%,...
Dat er meer stemmen zijn, heeft te maken met dat er meer kiezers zijn. Bush heeft daar geen verdienste aan. Ernstig blijven he!
|
Voor of tegenstanders moeten in ieder geval toegeven dat hij ontzettend veel mensen heeft kunnen motiveren om te komen stemmen, voor hem of tegen hem. Dus deze verdienste heeft hij : een President die zijn bevolking ( en trouwens ook de rest van de wereld ) niet koud en ongeïnteresseerd laat.
Citaat:
Wie had dat gedacht? Mooi werk, Bush. Zo zie je maar dat de oorlog in Irak een afschrikwekkend voorbeeld was.
Wat heeft Bush daar mee te maken?
Dat lijkt me eerder de verdienste van Ariel Sharon, die bewezen heeft dat een rechtse partij enkel maar de oplossing kan bieden.
Ik heb mijn twijfels daarover. Een moslim kan geen democraat zijn, zei De Man. Die partijen in Irak zijn gefundeerd op de islam. Enkel van de koerden kan men heil verwachten.
Het zou maar grof zijn moest dit niet zo zijn. Met die linkiewinkies weet je natuurlijk nooit..
|
Voor al deze punten is de betrokkenheid/invloed van Bush min of meer aanwezig. Als het niet via rechtstreekse tussenkomst is, dan gaat het wel dankzij de nieuwe geo-politieke verhoudingen in de wereld, vooral dan in het Midden-Oosten. Bush krijgt dus op al deze punten min of meer krediet.
Citaat:
Bush is een uitstekende president, maar je moet ook niet overdrijven.
|
Bush is inderdaad een uitstekende President, zelfs een van de besten ooit. Zonder te overdrijven!