Discussie: Wij zijn Germanen.
Los bericht bekijken
Oud 20 november 2022, 08:51   #24
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Laten we zeggen dat in Frankrijk de Franken zich vooral vestigden ten Noorden van de Loire.
Laten we zeggen dat hier enorm vel lulkoek verkocht wordt. Het is niet omdat ikzelf, en verschillende generaties voor mij in een Maaslands dorp woonden dat ikzelf afkomstig ben van mensen die hier 1.000 jaar geleden gewoond hebben.
Om een idee te geven: het aantal voorouders dat een mens (theoretisch) had op die 1.000 jaar:

Citaat:
Als we aannemen dat er elke vijfentwintig jaar een nieuwe generatie is. een voorouder die 1000 jaar eerder is geboren. zou je 40 generaties van je verwijderd zijn. Je zou 2.199.023.255.550 (dat zijn 2 biljoen. 199 miljard. 23 miljoen. 255 duizend. 550) unieke voorouders hebben die in de vorige 40 generaties zijn geboren. uitgaande van geen overlapping (dat wil zeggen. geen van je voorouders was neven van andere voorouders).
bron: https://www.ngvnieuws.nl/hoeveel-voorouders-heb-je/

En dat zouden allemaal Limburgers of Germanen geweest zijn?

Topicstarter kent duidelijk niks van het verleden van zijn voorouders. Ik raad hem aan een genealogisch DNA-onderzoek te laten doen. Hij zal dat kortzichtig idee van wij zijn allemaal Germanen heel snel laten varen. Ik ken er zo nog "Wij Vlamingen" ....tot ze hun eigen stamboom eens gaan uitpluizen en na een paar generaties al........
Hier in de mijnstreek is het al helemaal niet "wij zijn Germanen".
pajoske is offline   Met citaat antwoorden