Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Als 365 mensen 1 dag per jaar een 30 tonner nodig hebben.
Als 365.000 mensen dagelijks samen 100 camionettes nodig hebben.
Wat zou dan het duurste zijn?
Als ik 1 dag per maand ga lassen. Moet ik een gans jaar duur capaciteitstarief betalen.
Als mijn kennis één keer per maand een weekendje naar zijn tweede verblijf gaat (elektrisch verwarmd) moet hij een gans jaar een aangepast tarief betalen.
Die van NVA zijn precies niet de beste rekenwonders.
|
Ja ! Zeer zeker. Je belast het net op een zwaardere manier dan een gemiddelde mens.
Tenminste als je zo last dat je telkens je maandpiek te hoog brengt.
Uitleg:
Citaat:
Uw?*digitale meter?*registreert de hele dag door uw verbruik, en berekent telkens het gemiddelde per kwartier. Dat is het kwartiervermogen (in kW).
Uw maandpiek is het hoogste kwartiervermogen in 1 maand. Anders gezegd: in dat kwartier belastte u het net het meest.
?*
Het gemiddelde van uw maandpieken van de afgelopen 12 maanden is uw gemiddelde maandpiek.
Uw leverancier rekent het capaciteitstarief aan op basis van die gemiddelde maandpiek.
|
Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 november 2022 om 18:07.
|