Los bericht bekijken
Oud 22 november 2022, 20:15   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De complete doorrekening is te complex boor een niet economisch onderlegd iemand als ik, ik heb geen cijfers over preorders voor robot taxi's en elektrische vrachtwagens, over de kapitaalstromen achter het verliesmakende Starlink waarvandaan dan via de lanceringen weer geld naar Space X gesluisd wordt, dingen als de lagere lonen die tech goeroes kunnen betalen door hun imago enzo, schade aan beleggingen en fondsen die in dezelfde markten opereren, dat soort dingen, dat kan je misschien beter zelf doen. Maar de mensen die dergelijke rechtszaken aanspannen en winnen zijn meestal de investeerders, die ene groep die beter had moeten kunnen weten. Die klachten komen typisch nadat de kunstmatig opgeblazen koers weer ingezakt is, en blijkt dat ze voor heel veel geld een heel klein belang in een niet super bijzonder bedrijf hebben gekocht. Tesla was een tijdje terug nog een miljard waard op de beurs, meer dan de grootste zoveel autofabrikanten bij elkaar, en een investeerder kan zo beweren "ja, ik heb me ingekocht omdat Elon me voorgerekend had dat het economisch zelfmoord was om iets anders dan een Tesla te kopen, omdat elke Tesla vanaf het nieuwe jaar een robottaxi zou zien die zichzelf in een jaar tijd volledig terug zou verdienen, terwijl uit communicatie naar de regelgevende instanties blijkt dat hij wist dat dat niet waar was". Maar zelfs dat is dan nog redelijk vermijdbaar. Tesla is in ieder geval nu nog een sterk merk, investeerders zijn wel bereid wat te slikken zolang er een perspectief voor de toekomst is. Dingen als die zonnepaneel dakpannen, waar hij gewoon echt keihard gelogen heeft zonder ook maar een opzet naar een werkend product te hebben, dat gaat misschien voor hem over vrij kleine bedragen, maar daar moet hij wel mee oppassen, want dat is heel goed aantoonbare fraude.

Maar zoals ik al zei, dit is slechts een obstakel. Ik verwacht niet dat Elon veroordeeld wordt, ik verwacht dat hij vroeger of later gaat proberen een gooi naar het presidentsschap te doen, of op zijn hoogst dat niet kan omdat de natural born citizen clause blijft staan. Oneerlijkheid kan heel goed lonen.

P.S. Dit is een telefoonpost, ik verwacht dat er een aantal domme spelfouten in staan.
Domme spelfouten: waarom verbeter je ze niet ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden