Los bericht bekijken
Oud 27 november 2022, 11:28   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
Standaard Mercedes: meer vermogen per jaarabonnement in USA

Maar mag (nog niet) in Europa.

Deze keer niet Polestar, Tesla of Audi, maar "sjieke limousines" zoals Mercedes EQS en EQE.

Een jaarabo voor $ 1200 via software die bvb dezelfde wagen 0,8 - 1 sec sneller laat optrekken van 0 naar ~100 kmu. Eens laten proefen ofzo...

(ja, ik moest het ook 2 keer lezen om het te geloven, lol)

Eenmalige software-updates ("optimalisatie") die bvb permanent meer vermogen vrijgeeft of andere dingen zoals zuiniger worden of meer rijbereik vrijgeven (meer kWh vrijgeven van de batterij) mag dan overal weer wel. Soms ook andersom voor "de duurzaamheid" of "veiligheid", zoals ABS optimaliseren per software, dus remafstand verkleinen.

Citaat:
Mercedes mag in Nederland (nog) geen extra pk’s aanbieden via een abonnement

Het abonnement voor meer motorvermogen mag wettelijk nog niet in Europa

Een extra doezoe per jaar voor een paar regeltjes codetaal, dat is lekker verdiend. In de VS kunnen Mercedes-klanten voor een bedrag van 1.200 dollar per jaar het vermogen van hun EQE of EQS softwarematig verhogen. We hadden verwacht dat dit abonnement ook snel naar Nederland zou komen, maar blijkbaar mag het momenteel van de Europese wetgeving nog niet.

Een woordvoerder van Mercedes Nederland meldt aan TopGear dat de Amerikaanse collega’s inderdaad meer vermogen aanbieden via een abonnement. In Europa zal Mercedes voorlopig nog geen abonnementen aanbieden om extra pk’s toe te voegen aan elektrische modellen. De woordvoerder zegt dat het van ‘wettelijke zaken afhankelijk is’.

Vermogen als abonnement mag hier nog niet, in de VS wel

In de VS zijn er geen wettelijke bezwaren voor de abonnementen, maar in Europa moet de juridische afdeling nog aan de slag. Inhoudelijk kan Mercedes er nog niet veel over kwijt, behalve dat het feit dat het om motorvermogen gaat wat wettelijke obstakels oplevert. Iets waar BMW met het abonnement op stoelverwarming geen problemen mee heeft.

Het bijzondere is dat Polestar wel al een update heeft waar de elektrische 2 Long Range Dual Motor sneller van wordt. Misschien is het verschil dat dit geen abonnement is, maar een eenmalige update. Hoe dan ook, voorlopig moeten Mercedes EQ-rijders het doen met het vermogen waarmee de auto de fabriek verliet.

https://topgear.nl/autonieuws/merced...gen-nederland/
De specs via Mercedes USA:
Citaat:
https://shop.mbusa.com/en-us/connect...n-Increase/709

Comfort
Acceleration Increase
me connect service

COMING SOON - Accelerate more powerfully: increase the torque and maximum output of your Mercedes-EQ.

- Unleash enhanced performance for your car
- Noticeable improvement in acceleration of 0.8 to 1.0 seconds (0-60 MPH)
- Adjustment of the motor characteristic curve, torque and maximum output
- Increased acceleration available irrespective of the DYNAMIC SELECT drive program

Option(s): 1 year $1,200.00 *price excl. tax

Please register in order to shop.
btw het vlaggeschip van Mercedes (vanaf kleine 100k) heeft 4 versies van 292 PK tot 659 PK (tot 761 PK, met optie dynamic plus). De krachtige versies hebben natuurlijk vierwielaandrijving en 2 e-motoren:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu.../mercedes-eqs/

Topmodel: Mercedes-Benz EQS 53 AMG 4MATIC+ (ab 12/21):
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...chnische-daten

De recentere Mercedes EQE vanaf 245 pk tot 625 pk: (vanaf € 66k)
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu.../mercedes-eqe/

10 jaar garantie en-of 250.000 km op batterij.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2022 om 11:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden