Los bericht bekijken
Oud 27 november 2022, 16:02   #6
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gezien mijn ook reeds nogal gevorderde leeftijd is wat ik zou "willen" onrealistisch..

Overigens behoor ik tot de "Ring" adepten en vind ik die fascinatie voor andere bollen eerder een afleiding..... (hier zou nu een knipoog smiley moeten staan)
Ik weet niet wat Ring adepten zijn, maar ik ben voorstander van het ontginnen van planetoïden, om daarmee roterende habitats in de ruimte te bouwen. Met een kleine delta-v tussen grondstoffen, verwerkende zero-g industrie en habitats.

Op een andere planeet zit je in een diepe potentiaalput. En moet je je afschermen tegen zonnewind & kosmische straling, wat alle pluspunten van een planeet (t.o.v. een habitat) teniet doet. Zonsondergangen, mooie landschappen of lange trektochten: dat is iets voor gerobotiseerde Mars rovers. Menselijke Mars-bewoners moeten binnen het stralingsschild blijven. Hun leven ziet eruit als dat van een duikbootbemanning:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
In de ruimte is er geen praktische bovengrens aan de grootte van een constructie. Maak een ring- of cylinder-habitat groot genoeg, en de bewoners hebben daar al gauw meer bewegingsruimte dan op Mars. Een grote elektromagneet op enige afstand (gevoed door een kernreactor) kan hen beschermen tegen straling.

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden