Los bericht bekijken
Oud 28 november 2022, 20:05   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En nu is dat via programmering nog veel simpeler geworden. De auto’s zijn identiek, maar afhankelijk van wat je betaalt worden functies/onderdelen al dan niet geactiveerd.
Er is toch wel een verschil. Men kan verbeteringen aan een auto aanbrengen, in hardware en software, en dan kan je daarvoor betalen, of de auto houden zoals hij was.

Wat we hier echter hebben, is een auto waar al die onderdelen, die turbo, die extra toeters en bellen al in zitten, en waar je dus eigenlijk al voor betaald hebt (wat ze zitten erin he), maar die je moet meesleuren zonder kunnen te gebruiken. Als je bij betaalt, wordt de hardware die je al hebt, ingeschakeld.

Dat is zoals computers verkopen waar al een deftige grafische kaart in zit, en die dus uiteindelijk al in de aankoop prijs van de PC zit (want je hebt die kaart fysisch, die kan niet ergens anders gestoken worden). Maar enkel als je een abonnement bij microsoft neemt, gaat die kaart ingeschakeld worden.

Kortom, je betaalt eigenlijk 2 keer, want al die toeters en bellen ZITTEN AL in de productie kost.

Als uw motor de ijzerkern en de bedrading moet hebben om, zeg maar, 300 KW te leveren, dan is al dat ijzer en die koper al gekocht, en sleur je het gewicht mee van een motor van 300 KW. Maar softwarematig is die begrensd op 160 KW, en nu moet je een abonnement kopen hier bovenop, om al dat koper en dat ijzer dat je toch al gekocht had, en het gewicht dat je toch al meesleurde, ook te gebruiken.

Doe je dat niet, dan heb je het gewicht en de materiaalkost van een auto die 300 KW kan leveren, maar in een auto die 160 KW kan leveren.

Het spreekt vanzelf dat een auto die maar een motor heeft die gemaakt is om 160 KW te leveren, minder koper en ijzer zal nodig hebben, en dus goedkoper en lichter is dan uw wagen van "160 KW" he. Omdat je moet rondrijden met een dinges van 300 KW en de productie kosten, en de rij nadelen, daarvan ook mee gedragen worden, zonder het voordeel.

Beschouw het als een monovolume die potentieel 7 mensen kan meenemen, maar waar bij aankoop maar "twee zetels van geactiveerd zijn, en een klein koffertje". Je rijdt dus met die kleerkast van een auto, maar je hebt maar 2 zitjes, en een klein koffertje, de rest is op slot en daar kan je niet aan.

Als je nu bijbetaalt, dan activeert men de 5 andere plaatsen en de grote koffer.

Maar ondertussen heb je toch die grote kar die moeilijk te parkeren is, veel verbruikt en zo voort ; in vergelijking met een echt tweezitje heb je gewoon een dure en lompe bak he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2022 om 20:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden