Los bericht bekijken
Oud 3 december 2022, 11:08   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard De belofte van Mercedes...

Waar geen wil is is geen weg...
Ik ben benieuwd of Mercedes zich nu gaat houden aan hun beloftes van 2018...

Zij hebben toen beloofd 2 Tesla Semis te kopen, eentje om te testen en de andere om uit mekaar te vijzen en te kopiëren...

Citaat:
"Als Tesla zijn belofte echt waarmaakt, gaan we natuurlijk twee vrachtwagens kopen - een om te demonteren en een om te testen, want als het echt gebeurt, missen we iets", zei Daum tegen Bloomberg. Hij benadrukte: "Tot nader order gelden dezelfde natuurwetten" in Duitsland en Californië, waar Tesla is gevestigd.
Daimler beschouwt Tesla-vrachtwagen als onhaalbaar

22-02-2018

In de toekomst zal de Daimler Group ook vertrouwen op elektrische bedrijfswagens. De elektrische vrachtwagens eCanter en eActros zijn de eersten. Beide batterijtrucks komen in eerste instantie in beperkte aantallen en met een maximale actieradius van 200 kilometer op de markt. Meer e-kilometers per acculading zijn met de huidige technologie niet haalbaar, zegt Daimler - en bekritiseert Tesla's aankondiging van elektrische vrachtwagens voor lange afstanden.

Tesla-baas Elon Musk heeft aangekondigd dat hij vanaf 2019 zware vrachtwagens op batterijen gaat aanbieden met een actieradius van zo'n 800 kilometer. Daimler Trucks-bestuurslid Martin Daum is van mening dat de beloofde prestatiegegevens niet kunnen worden gehaald. In zijn kritiek verwijst hij naar de decennialange ervaring van Daimler, wiens vrachtwagendivisie de grootste fabrikant van vrachtwagens ter wereld is.

"Als Tesla zijn belofte echt waarmaakt, gaan we natuurlijk twee vrachtwagens kopen - een om te demonteren en een om te testen, want als het echt gebeurt, missen we iets", zei Daum tegen Bloomberg. Hij benadrukte: "Tot nader order gelden dezelfde natuurwetten" in Duitsland en Californië, waar Tesla is gevestigd.

origineel:
Daimler hält Tesla-Truck für nicht realisierbar

22.02.2018

Der Daimler-Konzern setzt künftig auch auf elektrische Nutzfahrzeuge. Den Anfang machen die Elektro-Lkw eCanter und eActros. Beide Batterie-Laster kommen zunächst in begrenzten Stückzahlen und mit Reichweiten von maximal 200 Kilometern auf den Markt. Mehr E-Kilometer pro Akkuladung sind mit der aktuellen Technik nicht machbar, sagt Daimler – und kritisiert Teslas Ankündigung langstreckentauglicher Elektro-Laster.

Tesla-Chef Elon Musk hat erklärt, ab 2019 batteriebetriebene schwere Lastwagen mit einer Reichweite von um die 800 Kilometern anzubieten. Daimler-Trucks-Vorstand Martin Daum hält die in Aussicht gestellten Leistungsdaten für nicht realisierbar. Er beruft sich bei seiner Kritik auf die jahrzehntelange Erfahrung von Daimler, dessen Lkw-Sparte der weltgrößte Hersteller von Lastwagen ist.

„Wenn Tesla sein Versprechen wirklich einlöst, werden wir natürlich zwei Lkw kaufen – einen zum Auseinandernehmen und einen zum Testen, denn wenn es tatsächlich eintritt, dann ist etwas an uns vorbeigegangen“, so Daum im Gespräch mit der Finanznachrichten-Agentur Bloomberg. Er betonte: „Bis auf weiteres gelten aber die selben Gesetze der Physik“ in Deutschland und Kalifornien, wo Tesla seinen Sitz hat.

https://ecomento.de/2018/02/22/daiml...-realisierbar/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 3 december 2022 om 11:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden