Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Juist. Een terechte bedenking. Kinderen gaan naar school zonder brooddoos of met een brooddoos met beschimmelde inhoud. Schrijnend.
De ouders aanspreken is volgens mij een onbegonnen zaak. Wie gaat dat doen, en wie gaat dat betalen ? En wordt het probleem daarmee opgelost?
Volgens mij kan het niet moeilijk zijn om met een firma afspraken te maken eten te leveren. Ik heb het wel over kleuterschool en lagere school. Een aanbesteding moet kunnen, vooral binnen steden met een aanzienlijk aantal scholen. Ik zou zelfs overwegen om voor iedere leerling eten te voorzien en dit ook in te calculeren in de schoolkosten. Dit hoeft daarom niet zoveel te kosten, uiteindelijk moet iedereen eten. Dit hoeft geen communistisch cachet te hebben.
|
Het volgende probleem dat zich dan stelt is dat de schoolfactuur te hoog is.
Eigenlijk werd dit nu reeds gesteld door de linksen in de politiek, de maaltijden op de school waren gestegen.
Ik stel me de vraag nog steeds: "Is het de kerntaak van de school om maaltijden te voorzien voor kinderen die zonder broodtrommel naar school komen.
Ik zou eerder opteren om van die ouders het kindergeld in te houden en met dat geld eten te geven aan hun kinderen.