Zwitserland heeft maar 2% inflatie, doordat ze steeds accuraat op de gebeurtenissen reageren.
Zelfs in Zwitserland is het natuurlijk ook zo dat elektrische auto wel energie gebruikt.
En die energie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Meestal niet in ieder geval. In Zwitserland is dat soms min of meer wel het geval. De Zwitsers gebruiken voor hun stroom gedeeltelijk ook waterkracht. Neerslag die van de bergen naar beneden komt, wordt zo ingezet om wasmachines, auto’s, blenders, bladblazers en drogers te laten werken.
Geen waterkracht
Echter, in de winter komt er minder elektriciteit van de waterkrachtcentrales. De Zwitsers betrekken zodoende in deze periode meer stroom uit Frankrijk en Duitsland.
Met de onzekerheid in de energiemarkt, zien ze echter een scenario voor zich waarbij deze stroom niet meer geleverd kan worden.
Zodoende bleek laatst dat er een plan klaarligt om, mocht het nijpend worden, mensen bijvoorbeeld te verbieden in EV’s te rijden.
Dit zou dan alleen nog mogen om bijvoorbeeld medische hulp te krijgen, naar en van je werk te rijden of naar een godsdiensthuis naar keuze te gaan.
De Zwitsers benadrukken daarbij dat het om een noodscenario gaat.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
|