Los bericht bekijken
Oud 6 december 2022, 15:08   #24
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad is dat het grote probleem geworden in onze westerse wereld: de politieke idealen die de huidige antagonisten van belang in het politieke spel verdedigen, bevatten niet meer de concepten democratie en waarheid, en het grappige is dat de moraalridders daar zelf eigenlijk niet eens een besef van hebben, dat zij niet meer als onderdeel van hun politieke ideaal "waarheid en democratie" voeren. Hierdoor hebben zij zichzelf gedegradeerd tot normale totalitaire ideologen, en verliezen dus hun statuut van verlicht persoon welke precies het westen groot gemaakt heeft.

Het is gekend voor ideologen van allerlei slag, of het nu religioten zijn, of groenen, of communisten of nazi's, van uiteraard als onderdeel van hun visie geen democratie noch waarheid voor te staan. Liegen en onderdrukken zijn altijd de normale middelen geweest om waanzinnige totalitaire ideologieen door te drukken. Het westen onderscheidde zich juist op dat vlak door die twee aspecten (waarheid sinds de wetenschappelijke revolutie van de 17de eeuw, en democratie sinds de Franse en Amerikaanse revolutie tegen het einde van de 18de eeuw) en het is wat ons superieur maakte en de wereld aan onze voeten heeft gelegd.

Maar ondertussen is het gelul over niet-racisme, niet-moord, ecologisme, niet-westerse-superioriteit en dergelijke (kortom, woke) blijkbaar een nieuwe ideologie geworden die gevoerd wordt door de vroegere voorvechters van democratie en waarheid, en gaan zij dezelfde weg op als de ayatholla's, de pausen, de Stalins, de Hitlers, de Pol Potten, de Putins en de Xi's en de groenen van deze wereld.

Het is gebaseerd op:

1) "wij" hebben de Waarheid en de Weg in pacht, en allen die niet zo denken zijn de vijanden van deze wereld

2) het "volk" is dom en moet gedwongen worden om "juist" te denken

3) alle middelen hiervoor zijn goed en als men daarvoor de waarheid moet verbergen dan is dat een goeie zaak.

Het is de geplaveide weg naar de ideologische totalitaire maatschappij, waar we dan, eens die instort op basis van haar eigen waanzin en leugens (maar dat kan eeuwen duren), men zich afvraagt hoe men zo idioot kon zijn.
En juist daarom dat ik mij er niet kan in vinden "voorstander" te zijn van dit woke-totalitarisme, ook al hebben we nu "samen" terug een echte vijand gevonden in putin.
Ik bedoel, 't zijn telkens dezelfde gekken aan de knoppen hé. Met snotvalling 19 van hetzelfde laken een broek.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden