Los bericht bekijken
Oud 9 december 2022, 15:51   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hoewel ik nu economisch niet bepaald 'rechts' ben, vind ik het normaal om de werkloosheidsuitkeringen te beperken in de tijd. Solidariteit dient niet om het 'welvaartsniveau' van een individu in stand te houden; dat geldt wat mij betreft overigens ook voor pensioenen, alimentatie,...
Nee echt?
Dus wie gepensioneerd is moet op tijd dood gaan want anders val je zonder middelen van bestaan? Daar heb je wel je hele leven jezelf blauw aan betaald via je personenbelasting en afhoudingen op je loon, maar je moet wel op tijd dood gaan?
Solidariteit dient denk ik om mensen te verzekeren van basisnoden. Wonen, nutsvoorzieningen, voedsel en het recht op onderwijs, gezondsheidszorg.
Dat heeft niets met welvaartsniveau te maken want normaal gezien hebben mensen al betaald voor die solidariteit via de inhoudingen op inkomsten uit arbeid.

Alimentatie staat ook los van de hele discussie. Daar wordt wel rekening gehouden met de persoonlijke situatie van beide partijen die hun onderling contract want dat is juridisch gezien een huwelijk, opzeggen.
Uw redenering lijkt nergens naar.
alice is offline   Met citaat antwoorden