Los bericht bekijken
Oud 9 december 2022, 18:39   #642
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.406
Standaard Titel uit de krant: "Wie kan de handschoen opnemen tegen Tesla?"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
maar Micele:

de VW groep haalt als GROEP gewoon 100K BHEV en BEV dus de opgeschaalde verkoop van die groep is een FACTOR groter, de TECHNOLOGIE die de groep kan uitsmeren over
5miljoen diesels, 1miljoen benzine en 1miljoen batterijmodellenj voertuigen is zodanig hard opgeschaald dat ze sowieso nog altijd het sterkste strootje trekken.

Je gaat toch niet ontkennen hoop ik dat op vlak van banden, ophanging, carosserie, dashboard, zetels, technologie, verlichting, en alle details die een auto compleet maken, de groep VW de grootste productie kan neerzetten waartegenover Tesla nog altijd relatief klein te noemen is.

De dag dat Tesla idd over gans het palet auto's : sedan, C segment, break, crossover, SUV, CUV, pickup, coupé, sportwagen etc een auto kan neerzetten kun je zeggen dat ze een fantastische wereldspeler geworden zijn, maar tot nog toe zijn ze vooral een first mover succesrijke niche speler...

Het gevolg laat zich gewoon zien op alle manieren bij Tesla:

je koopt gewoon veel minder opties
Je koopt veel minder kleuren
je koopt veel minder afwerkingen
je koopt veel minder uitrustingsmogelijkheden
je koopt veel minder variatie in modellen
je betaalt gewoon PQ meer voor de auto
first mover niche speler, nog zo een mop, VW e-Golf en eUp! dus was VW dan de allereerste niche speler? Woehahaha... (maar Paule, dat je de cijfers van e-Golf en eUp! negeert kon ik me al denken)

Citaat:
https://topgear.nl/autonieuws/vw-gol...ktrische-golf/
De Volkswagen ID.3 bestormt de opritten van leaserijdend Nederland pas sinds vorig jaar, maar Volkswagen speelt al veel langer met het idee van een elektrische hatchback. Je kijkt naar de Volkswagen Golf CityStromer, de bet-bet-betovergrootvader van de e-Golf uit 2013. Al in 1976, slechts twee jaar na de introductie van de Golf I, kwam Volkswagen al met de Elektro Golf met 20 pk. Deze elektrische hatchback kon je via een normaal stopcontact in 12 uur opladen. De Volkswagen Golf CityStromer was de opvolger van deze Elektro Golf. Volkswagen bouwde de Golf CityStromer samen met het Duitse bedrijf RWE. Het was een van de eerste re-de-lijk bruikbare EV’s ter wereld. De achterbak werd volgeplempt met loodbatterijen. Die waren goed voor 11,4 kWh, ongeveer een derde van wat de e-Up nu heeft. In totaal woog de kleine Golf een loodzware 1.500 kilo; een normaal Golfje I weegt 750 kilo. Op één lading kwam de Golf CityStromer zo’n 60 kilometer ver. Met de laadtijd erbij kon de auto per dag zo’n 100 kilometer rijden.

ocharme, dat interesseert de consument toch niet zo, de cijfers geven Tesla gelijk, Tesla biedt zelfs meer aan opties dan andere merken, die de consument wil hé. Ik heb ooit eens wat getikt op de display van een Tesla model 3 in december 2018, en onlangs op het scherm van een ID.4 in november 2022, need I say more?

Het gaat enkel over puur electrische wagens (BEV) niet meer of minder.

Dat VW Groep -14 automerken, waaronder VW - veel meer wagens maakt (+9 miljoen, 2021) dan Tesla (~1 miljoen ,2021) staat hier toch echt niet ter discussie. Kijk eens naar de draadtitel, Tesla maakt echt geen ICEs hoor, ook geen hybrides.

De VW Groep heeft 118 fabrieken wereldwijd, cijfer 2020, in 2019 nog 124:
https://de.statista.com/statistik/da...%20Deutschland.

• Volkswagen - als apart merk - heeft een 3-tal jaren geleden gezegd....:
Reeds in maart 2020: het merk VW wil Tesla niet alleen bijbenen in enkele jaren maar ook inhalen, ondertussen zijn we bijna 3 jaar later...
Citaat:
https://www.euractiv.de/section/ener...taet-einholen/
VW wil Tesla inhalen als het gaat om elektromobiliteit
13 maart 2020
Met zijn nieuwe e-cars wil Volkswagen binnen enkele jaren zijn Amerikaanse rivaal Tesla inhalen en wereldmarktleider worden voor e-wagens.
De e-car-pionier uit Silicon Valley heeft momenteel een voorsprong van tien jaar met zijn technologie, zei E-Mobility-bestuurslid Thomas Ulbrich donderdag op een VW-evenement in Berlijn. "We beginnen nu, we komen in de zomer", zei de manager, eraan toevoegend: "We maken een inhaalslag heel snel. We zullen sneller inhalen dan de meeste mensen denken."

VW möchte Tesla bei Elektromobilität einholen 13. März 2020

Volkswagen will mit seinen neuen E-Autos binnen weniger Jahren zum US-Rivalen Tesla aufschließen und zum Weltmarktführer für E-Autos werden.

Der E-Auto-Pionier aus dem Silicon Valley habe zwar aktuell mit seiner Technologie einen Vorsprung von zehn Jahren, sagte E-Mobilitätsvorstand Thomas Ulbrich am Donnerstag bei einer VW-Veranstaltung in Berlin. “Wir fangen jetzt an, kommen im Sommer”, sagte der Manager und fügte hinzu: “Wir sind sehr schnell im Aufholen. Wir werden schneller aufholen, als die meisten glauben.”
... ergens in 2022 las ik dan dat ze Tesla zwaar onderschat hebben en dat ze Tesla pas in 2026 gaan bijbenen... lol

Soit, vijgen na Pasen, dat ze Tesla wereldwijd gingen inhalen qua puur electrische wagens, en we zien vandaag dat zelfs in eigen land Tesla in 2022 meer BEV gaat verkopen dan VW. Dus zelfs daar heeft VW ergens veel van zijn pluimen verloren, uiteraard hebben ze - cumulatief de laatste 6 jaren - nog altijd veel meer BEV verkocht dan Tesla, dat zou er nog aan mankeren, want Tesla werd indertijd nog uitgelachen door Europese constructeurs, want VW was al enkele jaren de e-Golf en e-Up! aan het verkopen in Europa toen in de herfst 2013 pas de eerste model S in D aankwamen... en in 2019 het model 3, 2022 model Y, .... Semi en of Cybertruck, .... model Q of 2, .... Xxxx

En wereldwijd is het merk VW al ondertussen voorbijgestoken door een aantal andere merken, ook dat weet je. Met al hun plug-ins inbegrepen, staan 4e in 2021.

Ook de ganse VW Groep - alweer hun plugin hybrides meegerekend! om jou een plezier te doen - haalde zowat 80% van de verkoop van Tesla in 2021 moet ik eens nazien...
Hier de link van de plug-in Sales, VW Groep staan 2e.

https://cleantechnica.com/2022/01/31...sales-in-2021/


Tesla - is geen autogroep - loopt in 2022 wel verder uit, met eerste achtervolger het Chinese BYD.

Dat de VW Groep 14 merken heeft waarvan 6 merken electrische voertuigen maken meer BEV verkoopt in Duitsland en Europa moest er aan mankeren.

Tesla is 'n automerk an sich, VW is 'n automerk an sich, en na automerk Toyota an sich verreweg de grootste autoproducent het laatste decennium. (Toyota Gp heeft ondertussen 5 merken)

# Die grafiek wat de VW GROEP aan BEV verkoopt is snel gedownload: (enkel van 14 Europese landen, 11 maanden 2022, top 8)

# Eronder de grafiek wat het merk VW an sich in dezelfde 14 Europese landen verkocht in 11 maanden 2022. (top 8)

# Top 10 van de autogroepen:
Best sellers for YTD 2022
Countries: AT CH DE DK ES FI FR GB IE IT NL NO PT SE
Top groups
MAKE # SHARE
VW GROUP 245159 23.3%
STELLANTIS 150986 14.3%
TESLA 146358 13.9%
HYUNDAI-KIA 117934 11.2%
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI 90664 8.6%
BMW 88319 8.4%
MERCEDES-BENZ 72380 6.9%
GEELY 56043 5.3%
SAIC 34612 3.3%
FORD 19184 1.8%

# Top 10 automerken: Best sellers for YTD 2022
Countries: AT CH DE DK ES FI FR GB IE IT NL NO PT SE
Top brands
MAKE # SHARE
TESLA 146358 13.9%
VOLKSWAGEN 111252 10.6%
BMW 64630 6.1%
HYUNDAI 62852 6%
AUDI 59983 5.7%
MERCEDES-BENZ 55305 5.3%
KIA 55082 5.2%
RENAULT 46663 4.4%
PEUGEOT 44227 4.2%
FIAT 43299 4.1%
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Download (2).png‎
Bekeken: 38
Grootte:  205,8 KB
ID: 117225  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Download (1).png‎
Bekeken: 44
Grootte:  214,7 KB
ID: 117226  


Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2022 om 19:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden