Los bericht bekijken
Oud 10 december 2022, 08:48   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nou. Dat is ook precies waarom Brabo's Nederland boven België verkiezen. Want ik merk dat wel in Rotterdam en na enkele dates met dames uit het Noorden. Er is zeker nog regionale frictie in Nederland.

Waar ik werk en woon nu, Rotterdam, kom ik bitter weinig Brabanders tegen. Een Rotterdamse dame heeft me zelfs verteld dat ze zich in Noord-Brabant niet zo welkom voelt. Ze had ook de neiging snel te klagen zoals een lepel in een restaurant dat vies zou zijn waar ik noch de zaakvoerders het begrepen en waarbij die lepel ook 3 minuten op zich liet wachten.

Dat dus is een ergernis en daarbij horend 'pestgedrag' waarbij men zichzelf wanen wijsmaakt teneinde je eigen emoties in toom te kunnen houden. Je kon die (katholiek georiënteerde) Brabo's hun gezichten aflezen ("het is weer van dat" en "oh help, wat moet ik doen, ik zie geen vieze lepel en wat gaat ze nu zeggen als ik haar een nieuwe breng?"). Dat maakte het geen geslaagde date, neen. Ik heb het wel veel beter kunnen sturen.

Ze vertelde me ook dat ze net een leven met wat minder structuur wilde, maar ze zit nog steeds in een strijd hiermee. Ik herken mezelf erin een beetje. Nu ja, een gereformeerd opgevoede dame is niks voor mij, denk ik. Ik wist dat trouwens ook niet vóór de date.

Toch voel ik me schuldig. Volgens mij is het ook mijn communicatie dat veel beter kon en had het zo geen vaart gelopen indien ik het wijzer aanpakte. Eruit geleerd.

Ik wil gewoon zeggen. Veel Vlamingen beseffen dit niet, maar Brabo's botsen nopg vaak genoeg met Hollanders tot vandaag de dag. Dat is nog steeds zo anno 2022. Ondanks dat alles zijn ze trotse Nederlanders en blij niet bij België te horen.
En wij zijn blij niet bij Holland (Lees: Nederland) te horen. Zo is iedereen tevree.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2022 om 08:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden