Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
u citaat van die pastoor is ook niks anders dan het neerzetten van een nietsdoende tekst. Die man zegt dat priesters soms eenzaam zijn. Van eenzaamheid naar pedofilie lijkt me wel een erg grote stap. Enkele uitzonderingen zullen er wel zijn uiteraard, maar jij gaat van :
"alle pastoors zijn eenzaam"
(wat al een grove veralgemening is en die man NIET zegt)
naar
"de meeste priesters zijn ongelukkig"
en komt uit bij
"de kerk kweekt perversie aan"
... erg sterk.
|
Ik lees nochtans letterlijk het volgende:
Citaat:
Het grote probleem voor de meeste pastoors is de eenzaamheid. Ik kan mijn hart uitstorten bij de collega met wie ik samenwerk maar de meesten hebben niemand met wie ze 's avonds over hun werk kunnen praten."
|
Als ik goed lees heeft de schrijver van deze tekst het dus over de 'meesten'. En hij zal, als pastoor, er toch wel meer kennen als ik ? Dus ofwel veralgemeent de pastoor hier zelf, ofwel kan ik opeens niet meer lezen ?
En vind je nu zelf niet dat de Kerk pervers is
1. In haar discriminatie van vrouwen ?
2. In haar discriminatie van homosexuelen (die vaak niemand kwaad doen). Velen werken vaak zelf voor de Kerk, maar moeten hun geaardheid angstvallig geheim houden.
3. In het feit dat hetero-priesters heel hun leven lang een partner moeten ontberen ?
4. Dat men schijnbaar toch wel hard z'n best gedaan heeft om de pedofiliefeiten te verdoezelen en te minimaliseren, iets waar U nu ook nog eens een schepje bovenop tracht te doen ?