Los bericht bekijken
Oud 10 december 2022, 16:50   #72
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ze wil je nog spreken, dus ik zal voor je duimen (maar dat deed ik ook net voor Oranje). Hoe erg slecht heb je het verborgen gehouden? Benoem het dan, als je daar niks van bakt.
Vrij slecht eigenlijk. Ik heb ook gezegd dat ik nogal veel met argwaan te kampen heb wegens mijn afkomst. Een no go als je een Hollandse dame wil charmeren. Logisch.
Eerste indruk is vaak blijvend in Nederland en mensen vormen vrij snel een mening. Mensen sturen die mening wel bij mettertijd. Dat heeft zij ook over zichzelf gezegd, trouwens, maar ik weet dit wel intussen over Nederland. Een zeer eerlijke vrouw die goed weet wat er speelt al bij al. Ze heeft bovendien ook in Breda gewerkt met de reden om de cultuur beter te leren kennen en is ook vrij vertrouwd met België.

Sterker, ze had eigenlijk gehoopt dat ik een wat fierdere Belg was die tegelijk van Nederland houdt.

Niet dat ik er zo hard aan til, maar een gemiste kans om uit te leren voor een nieuwkomer in Nederland/de Randstad en heb op die avond ook veel geleerd. Gemiste kans, want ik herken wederom mezelf in dit alles. Dat lepel-gedoe en die "Ik voel me niet zo welkom in N-B." was om mij te sparen, waarbij die willekeurige Brabo's de kop van Jut werden. Ik doe dat dus ook als ik boos ben, me op anderen afreageren die er beter tegen kunnen. Ach ja. Vrouwen genoeg.

Ze is ook gereformeerd (duidelijk aan hoe ze zich kleedt en hoe ze zich gedraagt) en dat is erg hoog gegrepen voor een Belg. Ze doet vrijwilligerswerk bij regelmaat en vond het jammer dat ik niet meer in Middelharnis werk (betere invloed op mij voor haar).

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2022 om 17:11.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden