Citaat:
Melf, hij vraagt toch gewoon om aan te tonen da er volgens u dan toch, wel al anti-semitisme (in daden) in het midden-oosten voor het zionisme aldaar was, was.
|
daar ga ik ZEKER nog op terugkomen, maar ik wilde eerst even weten op welke bron van kennis hij zich baseerde om de uitspraak te doen die hij deed.
Citaat:
De anti-Joodse sfeer in de moslimlanden is geschiedkundig gezien zeer recent. In de moslimlanden is er immers nooit, tot voor het ontstaan van Israël, een grote anti-Joodse beweging geweest
|
... en waarop baseert u dit dan wel ?
Citaat:
Atlas van de Wereldgeschiedenis, de Pützger weltatlas, "elk boek dat handelt over het Arianisme"
|
amai, erg onderbouwd, zo kan ik het ook ... wacht effe he :
ik baseer mijn stelling, namelijk dat uw stelling niet klopt op volgende werken :
- 2 historische atlassen waarvan er eentje compleet verouderd is
- elk boek dat handelt over de islam en de wijze waarop ze veroverde volkeren behandelen, waaronder het volgende :
D, Landes,
Waarom sommige landen rijk zijn en andere arm, 2002.
(zie H 23 mbt islam en haar minachting voor veroverde volkeren - waaronder uiteraard de joden ook vielen)
maar even ernstig nu : op welke manier passen u 2 atlassen in u bewijsvoering ? en verwijs gerust naar blz zo je wil, ik heb die hier grappig genoeg allebei naast me liggen.
en leg me ook even uit hoe het arianisme, een Christelijke stroming, die na het eerste concilie van Constantinopel (381 NC) volledig uitgeroeid werd door Keizer Theosodius I, in verband kan worden gebracht met (laat staan gebruikt als bewijs voor) uw stelling :
Citaat:
anti-Joodse sfeer in de moslimlanden is geschiedkundig gezien zeer recent. In de moslimlanden is er immers nooit, tot voor het ontstaan van Israël, een grote anti-Joodse beweging geweest
|
mvg.melf